کد خبر: 364344
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۸ ۱۸:۳۰:۰۰
| |

مجله ورزشی «اعتمادآنلاین»: ورزش در هفته‌ای که گذشت

ایران میزبان جام‌جهانی کشتی فرنگی شد؟/ احتمال فسخ قرارداد ویلموتس با ایران قوت گرفت/ الهلال برای سومین بار قهرمان آسیا شد

مربی جوان و نجیب فوتبال ایران این روزها حسابی فدراسیون را تحت فشار قرار داده و تاج هم گویا درست نمی‌داند باید با این مشکل جدید تیم ملی چه کند.

حجم ویدیو: 22.06M | مدت زمان ویدیو: 00:04:46 دانلود ویدیو
کد خبر: 364344
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۸ ۱۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در این قسمت از مجله ورزشی اعتمادآنلاین با هم نگاهی می‌اندازیم به لغو برگزاری جام‌جهانی کشتی فرنگی در ایران، ادامه ماجرای مارک ویلموتس و فدراسیون فوتبال و همچنین قهرمانی الهلال عربستان در آسیا.

ایران میزبان جام‌جهانی کشتی فرنگی است یا خیر؟

کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی در جلسه‌ای برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی کشتی فرنگی 2019 در تهران را به حالت تعلیق درآورد.

این رقابت‌ها که قرار بود هفته گذشته در تهران برگزار شود به دلیل انصراف تیم‌های ژاپن و مجارستان لغو شد و فدراسیون جهانی هم اعلام کرد میزبانی این مسابقات از ایران پس گرفته می‌شود. هرچند تیم‌های کشتی فرنگی چین و روسیه برای جانشینی ژاپن و مجارستان اعلام آمادگی کرده بودند، اما فدراسیون جهانی راضی به این کار نشد و اعلام کرد این رقابت‌ها در تهران برگزار نمی‌شود.

بعد از این اتفاق حسن رنگرز، سخنگوی فدراسیون کشتی ایران، گفت: «ما متقاضی میزبانی جام‌جهانی نبودیم و از دوره‌های قبل به دوش فدراسیون بود و ما علی‌رغم میل‌مان سعی در میزبانی این رقابت‌ها داشتیم، چراکه در برهه کنونی نیز مطابق با برنامه‌های فنی ما نبود.»

گرچه رنگرز اعلام کرد فدراسیون کشتی علاقه‌ای به میزبانی جام‌جهانی نداشته، اما وزارت ورزش و جوانان از وزارت امور خارجه ایران خواست به این موضوع ورود کند تا میزبانی دوباره به ایران برسد.

در نهایت بعد از گذشت سه روز از ارسال ایمیل فدراسیون جهانی کشتی، وزارت ورزش و جوانان خبر از بازگشت میزبانی به ایران داد.

ادامه مشکل فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس

مربی جوان و نجیب فوتبال ایران این روزها حسابی فدراسیون را تحت فشار قرار داده و تاج هم گویا درست نمی‌داند باید با این مشکل جدید تیم ملی چه کند.

بعد از ماجراهای رخ‌داده درباره دستمزد ویلموتس و همچنین باخت تیم ملی برابر عراق، انتقادها از فدراسیون فوتبال و نحوه انتخاب مربی تیم ملی بالا گرفت. فدراسیون بخش بزرگی از دستمزد ویلموتس را پرداخت کرده، اما او بعد از امضای قرارداد با ایران حتی یک ماه هم در ایران حضور نداشت و برای نبودن در محل کار مبلغ قابل توجهی دریافت کرده است.

منتقدان فدراسیون فوتبال را متهم به ضعف می‌کنند. سوالی که منتقدان از فدراسیون فوتبال می‌پرسند این است: چرا زمانی که مربی تیم ملی را انتخاب می‌کردید به فکر دستمزد او نبودید؟

مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس اسبق سازمان تربیت‌بدنی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، مدیران فدراسیون را متهم به حیف‌ومیل بیت‌المال کرد و گفت: «فدراسیون فوتبال ایران حیف‌ومیل مالی انجام می‌دهد. چرا باید چنین پول‌های کلانی را به مربیانی پرداخت کنیم که مثلاً سه روز مانده به بازی برابر عراق تازه به ایران می‌آیند و تمرینات تیم ملی را آغاز می‌کنند؟ در وضعیت بد اقتصادی کشور، در هیچ رشته ورزشی‌ای نباید از مربیان و بازیکنان خارجی استفاده کنیم.»

امیرمهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال، هفته گذشته اعلام کرد ویلموتس پیش از بازی برابر عراق درخواست فسخ قراردادش را به فدراسیون داده بود، اما با تلاش فدراسیون فوتبال دستمزد او پرداخت شد و او به ایران آمد. هرچند علوی اعلام کرده مشکل برطرف شده، اما گویا هنوز هم مشکلات تیم ملی سر جای خود است و ویلموتس و فدراسیون فوتبال به پایان راه رسیده‌اند.

خبرهایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه مدیران فدراسیون به دنبال توافق با برانکو هستند و به زودی این مربی جانشین ویلموتس خواهد شد، اتفاقی که به گفته خیلی از کارشناسان می‌تواند برای فوتبال ایران مفید باشد.

فدراسیون فوتبال اما بعد از سروسامان دادن به مشکلات تیم ملی باید پاسخگوی این حیف‌ومیل مالی باشد. آنها باید پاسخ دهند چرا با ویلموتس توافق کردند در حالی‌ که می‌دانستند نمی‌توانند دستمزد او را پرداخت کنند.

قهرمانی الهلال در آسیا

الهلال عربستان با شکست اوراواردز ژاپن قهرمان لیگ قهرمانان آسیا در سال 2019 شد تا انتقام فینال 2 سال قبل را از این تیم ژاپنی بگیرد.

الهلال با 2 گل الدوساری و گومیس در ژاپن از سد اوراواردز گذشت تا پس از هفت سال، یک تیم از غرب آسیا قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود. حالا الهلال عربستان به همراه پوهانگ از کره‌جنوبی تنها تیم‌هایی هستند که سه قهرمانی آسیا را در کارنامه دارند.

مهاجم فرانسوی الهلال در پایان این دوره از رقابت‌ها به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت انتخاب شد. با پایان لیگ قهرمانان آسیا در سال 2019 تکلیف تیم‌های آسیایی حاضر در جام‌جهانی باشگاه‌ها هم معلوم شد؛ الهلال و السد 2 نماینده آسیا در این رقابت‌ها هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها