کد خبر: 364360
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۹ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از بازگشت مکس تیلور به منچستریونایتد پس از درمان کامل بیماری:

داستان پسر 18ساله‌ای که سرطان را شکست داد

مکس تیلور، مدافع 19ساله تیم فوتبال منچستریونایتد، پس از پایان دوره شیمی‌درمانی و درمان سرطان در ماه سپتامبر، به ترکیب این تیم بازگشته است و هفته گذشته در لیگ اروپا مقابل تیم فوتبال آستانا قزاقستان در لیست 18 نفره تیم حضور داشت.

داستان پسر 18ساله‌ای که سرطان را شکست داد
کد خبر: 364360
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۹ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در دورانی که فوتبالیست‌های جوان به دنبال کسب شهرت خارج از مستطیل سبز و در پی لذت بردن از ثروت و محبوبیتی هستند که فوتبال به آنها ارزانی کرده، تلاش یک نوجوان نه‌چندان شناخته‌شده برای شکست سرطان، بازگشت به زمین فوتبال و رسیدن به رویای کودکی‌اش شاید نمونه‌ای کم‌نظیر باشد.

مکس تیلور، مدافع 19ساله تیم فوتبال منچستریونایتد، پس از پایان دوره شیمی‌درمانی و درمان سرطان در ماه سپتامبر، به ترکیب این تیم بازگشته است و این هفته در لیگ اروپا مقابل تیم فوتبال آستانا قزاقستان بر روی نیمکت حضور داشت.

منچستریونایتد به مرحله حذفی لیگ اروپا صعود کرده و اوله‌گنار سولسشر، سرمربی شیاطین سرخ، برای سفر به قزاقستان از بازیکنان جوان تیم خود استفاده کرد. تصمیم سولسشر به گونه‌ای بود که 14 نوجوان در لیست 18 نفره او حضور داشتند.

تیلور در سال 2014 به منچستریونایتد پیوست، اما بعد از عملکرد موفق در فصل 2017-2018 با تشخیص سرطان دوره شیمی‌درمانی را آغاز کرد. 2 ماه پس از پایان دوره درمان، تیلور ماه اکتبر در تیم زیر 23ساله‌های یونایتد به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت.

او پس از قرار گرفتن در لیست تیم برای لیگ اروپا در مصاحبه‌ای با وب‌سایت منچستریونایتد گفت: «سال گذشته در چنین روزهایی دوران شیمی‌درمانی را می‌گذراندم و حتی به ذهنم هم خطور نمی‌کرد یک سال بعد در ترکیب تیم اصلی قرار بگیرم و با آنها به لیگ اروپا بروم.»

این بازیکن جوان گفت: «مهم نیست که این بازی کم‌اهمیت باشد، بازی کردن در زمین برای این تیم فوق‌العاده است. از زمانی که به خاطر دارم، از اولین روزی که توانستم توپ را شوت کنم، بازی در یونایتد برایم رویا بوده است.»

بازگشت تیلور پس از نجات از سرطان برای بسیاری از هم‌تیمی‌های جوانش الهام‌بخش است. او که روزهای سختی را در سال گذشته پشت سر گذاشته، گفت: «بدون کمک خانواده، هم‌تیمی‌ها و دوستانم و البته پرستاران و دکترهایی که در این دوره کمکم کردند امکان نداشت بتوانم به تمرینات برگردم و دوباره برای تیم بازی کنم.»

او همچنین از کادر پزشکی منچستریونایتد که در تمام این دوران به او کمک کردند تشکر کرد.

هر چند که تیلور در مقابل آستانا به میدان نرفت اما حضور در لیست تیم بزرگسالان منچستریونایتد افتخاری بزرگ برای پسری بود که در 18 سالگی سرطان را شکست داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها