کد خبر: 364363
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۱۱:۳۳:۳۹
| |

«ترکیه» بر عدم ادغام «اس‌400» با شبکه دفاعی «ناتو» تاکید کرد

سخنگوی رئیس‌جمهور ترکیه با تاکید مجدد بر عدم ادغام سامانه پدافندی روسی با شبکه دفاعی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت اس‌400 هیچ تهدیدی برای جنگنده‌های آمریکایی نخواهد داشت.

«ترکیه» بر عدم ادغام «اس‌400» با شبکه دفاعی «ناتو» تاکید کرد
کد خبر: 364363
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۱۱:۳۳:۳۹

اعتمادآنلاین| «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه با انتقاد از فشارها و دخالت‌های آمریکا در امور داخلی و دفاعی این کشور گفت: سامانه پدافند موشکی «اس‌400» با سیستم دفاعی ناتو تجمیع و یکپارچه‌سازی نخواهد شد.

کالین طی سخنرانی در «انجمن سیاست خارجی برلین» ضمن تاکید مجدد بر عدم ادغام این سامانه پدافندی روسی با سیستم دفاعی ناتو، توضیح داد که عملیاتی شدن این سامانه توسط ترکیه، هیچ خطری برای جنگنده‌های نسل جدید «اف-35» ساخت آمریکا ندارد.

او ادامه داد: «به کار برده شدن اس‌400 توسط ترکیه هیچ تهدیدی برای برنامه جنگنده اف-35 ندارد و این موضوع را می‌توانیم با یک تحقیق فنی دقیق ثابت کنیم. من برای پیشبرد این موضوع با «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید مامور شده‌ام».

این مقام ترکیه‌ای همچنین از نشستی با هیأت آمریکایی برای گفت‌وگو درباره این اختلافات خبر داد: «هفته آینده ما در نشست ناتو، در این باره گفت‌وگو خواهیم کرد و معتقدیم چنین نگرانی‌هایی را می‌توان برطرف کرد».

کالین با تکرار اظهارات وزارت دفاع ترکیه مبنی بر مستقل بودن سیستم عملیاتی اس‌400 از شبکه پدافندی ترکیه و ناتو اعلام کرد: «ما نمی‌خواهیم برنامه اف‌35 توسط هیچ چیزی به خطر بیافتد».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها