کد خبر: 364460
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۱۵:۱۵:۳۹
| |

شورای مسلمانان انگلیس، محافظه‌کارها را به اسلام‌هراسی متهم کرد

یکی از سخنگوهای «شورای مسلمانان بریتانیا» (MCB) در بیانیه‌ای محافظه‌کاران این کشور را به اسلام‌هراسی متهم کرد.

شورای مسلمانان انگلیس، محافظه‌کارها را به اسلام‌هراسی متهم کرد
کد خبر: 364460
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۱۵:۱۵:۳۹

اعتمادآنلاین| اتهامات مرتبط با نژادپرستی در سال‌های اخیر 2 حزب اصلی انگلیس را در برگرفته است و جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر این کشور بابت ناکامی در مدیریت «احساسات ضدیهود» در حزبش هدف انتقاد است و بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس نیز بابت اسلام‌هراسی در میان رده‌های مختلف حزب محافظه‌کار هدف اعتراض قرار می‌گیرد.

سخنگوی شورای مسلمانان بریتانیا همچنین گفت: «اظهارات خاخام ارشد بر اهمیت سخن گفتن در مورد نژادپرستی‌ای که ما با آن روبرو هستیم، ضمن حفظ موضع غیر حزبی ما، تأکید می‌کند. همچنین با این خاخام ارشد هم موافقیم که برخی از سیاستمداران شجاعت به خرج می‌دهند، اما بسیاری هم ساکت مانده‌اند.»

شورای مسلمانان بریتانیا همچنین با انتقاد علیه حزب حاکم محافظه‌کار این کشور گفت: «برای بسیاری از مسلمانان کاملا مشخص است که حزب محافظه‌کار نسبت به اسلام‌هراسی تحمل به خرج می‌دهد که این امر اجازه می‌دهد تا این رفتار در جامعه وخیم‌تر شود.»

این شورا همچنین حزب محافظه‌کار انگلیس را متهم کرد و گفت رویکرد آن نسبت به اسلام‌هراسی با انکار، رد و شیادی است. این شورا اعلام کرد، این حزب نسبت به این نوع از نژادپرستی چشمانش را بسته و از برداشتن گام‌هایی برای حل آن ناکام مانده است. رهبر حزب محافظه‌کار انگلیس متعهد شده است تا تحقیقاتی را پیش از پایان سال جاری میلادی درباره اسلام‌هراسی در این حزب انجام دهد.

یکی از سخنگوهای این حزب گفت: «ما اقدامات و مشارکت‌های مسلمانان در این زمینه و ادامه تلاش برای کشور با عظمت خودمان را ارج می‌نهیم. ما فعالانه از آزادی عبادت و نقش ایمان در زندگی مردم حمایت می‌کنیم. مرام‌نامه ما پایبندی به تضمین احترام به حقوق افراد است و با همه باید با شرافت و عدالت برخورد شود.»

این اظهارات در پی انتقاد شدید «افرایم میرویس»، خاخام ارشد انگلیس از حزب کارگر بابت مساله یهودستیزی در میان این حزب مطرح شده است. او همچنین گفته بود، ادعای جرمی کوربین درباره تلاش با هدف حذف یهودستیزی از حزب یک داستان تخیلی کذب است. شورای مسلمانان بریتانیا همچنین در پاسخ به اظهارات این خاخام ارشد که از یهودستیزی در حزب کارگر انتقاد کرده بود، حضور غیر قابل قبول یهودستیزی در این کشور را محکوم کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها