کد خبر: 364562
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ ۰۸:۳۸:۰۰
| |

مدیر کل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل‌ها:

ثبت سند به نام اشخاص، در نیمی از جنگل‌های ایران وجود ندارد

مدیر کل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل‌ها ضمن اشاره به اجرای عملیات حدنگاری در نیمی از جنگل‌های کشور گفت: با این اقدام در این بخش از اراضی جنگلی امکان ثبت سند به نام اشخاص وجود ندارد.

ثبت سند به نام اشخاص، در نیمی از جنگل‌های ایران وجود ندارد
کد خبر: 364562
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ ۰۸:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| اکرم توفیقی ضمن بیان اینکه در حال حاضر وسعت جنگل‌های کشور 16 میلیون هکتار است که تمام آن سند دولتی به نمایندگی سازمان جنگل‌ها و مراتع دارد، اظهارکرد: از سال 94 تاکنون در 50 درصد این جنگل‌ها «کاداستر» یا عملیات حدنگاری انجام شده است.

مدیر کل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه در اراضی که عملیات حدنگاری انجام شده باشد امکان زمین‌خواری وجود ندارد، تصریح کرد: «نقشه‌های کاداستر» و عملیات حدنگاری بر اساس مختصات جغرافیایی صورت می‌گیرد چراکه هر نقطه روی کره زمین مختصات منحصر به‌فرد خود را دارد.

توفیقی با اشاره به اینکه در 19 لایه متفاوت و در 8 میلیون هکتار از اراضی جنگلی از جمله جنگل، مرتع مشجر و غیر مشجر و... با هماهنگی با سازمان ثبت امکان ثبت سند به نام اشخاص وجود ندارد، گفت: در حال حاضر در 40 درصد اراضی ملی نیز عملیات «کاداستر» اراضی انجام شده است.

وی در پایان با بیان اینکه در برخی اراضی جنگلی کشور، مستثنیات افراد را ارزشگذاری کرده‌ و معادل ارزش ریالی آن از مراتع غیر مشجر به مالکان سند داده‌ایم، گفت: به هر حال این اتفاق در بسیاری از نقاط اراضی جنگلی شمال کشور افتاده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها