کد خبر: 364572
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ ۰۸:۵۱:۰۰
| |

نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:‌

برگزاری اعتراضات آرام بدون مجوز امکان‌پذیر است/ اعتراض و انتقاد اشکالی ندارد و آزادی آن به رسمیت شناخته شده است

حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «برگزاری اعتراضات آرام بدون مجوز امکان‌پذیر است»، گفت: اعتراض و انتقاد اشکالی ندارد و آزادی آن به رسمیت شناخته شده است ولی به خشونت کشیده شدن برخی اعتراضات اخیر در واقع ایجاد بحران و ناامنی بود.

برگزاری اعتراضات آرام بدون مجوز امکان‌پذیر است/ اعتراض و انتقاد اشکالی ندارد و آزادی آن به رسمیت شناخته شده است
کد خبر: 364572
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ ۰۸:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| حجت الاسلام حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بااشاره به اعتراضات اخیر گفت: اعتراض و انتقاد اشکالی ندارد و آزادی آن به رسمیت شناخته شده است ولی بحث این است که در جریان افزایش قیمت بنزین در خیلی از شهرها اعتراضات از حالت اعتراض و انتقاد خارج شد و از بین بردن بانک‌ها و مراکز مختلف را شاهد بودیم که در واقع ایجاد نوعی بحران و ناامنی بود.

وی افزود: ما به عنوان حکومت یک ضعف در این ماجرا داشتیم و آن این بود که پیش از اعمال گرانی ملت را توجیه نکردیم.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس یادآور شد: اعتراضات اخیر در وکیل آباد مشهد نیم ساعته تمام شد و در برخی شهرها آرام برگزار شد اما آنچه در رباط کریم، بهارستان، ملارد و قدس اتفاق افتاد و شاهد به آتش کشیدن برخی اماکن و بستن جاده ها بودیم درست نبود.

نوروزی با بیان اینکه «خلاء قانونی در زمینه برگزاری تجمعات وجود ندارد»، گفت: معترضین هم می‌توانند از وزارت کشور اجازه بگیرند و هم می‌توانند بدون مجوز اعتراضات آرام داشته باشند. کسی با صرف راهپیمایی آرام و رساندن پیام مخالفت نمی‌کند، تا الان هم در 40 سال گذشته مشکلی در این زمینه نداشتیم بلکه مشکل در جایی بود که اعتراض به خشونت کشیده شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها