کد خبر: 364608
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۵:۳۰:۰۰
| |

از سوی ارتش عربستان و امارات:

زره‌پوش‌های ساخت آمریکا به گروه القاعده فروخته شد

واشنگتن اعلام کرد در حال تحقیق در مورد فروش زره‌پوش‌های تحویل داده شده به عربستان و امارات متحده عربی به گروه القاعده است.

زره‌پوش‌های ساخت آمریکا به گروه القاعده فروخته شد
کد خبر: 364608
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ واشنگتن اعلام کرد در حال تحقیق در مورد فروش زره‌پوش‌های تحویل داده شده به عربستان و امارات متحده عربی به گروه القاعده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، «سی‌ان‌ان» در گزارشی به نقل از نامه وزارت خارجه آمریکا فاش کرد یک هیئت مشترک از بازرسان این وزارت و وزارت دفاع آمریکا از سپتامبر گذشته مشغول تحقیق در مورد نقض توافق فروش تسلیحات توسط امارات متحده عربی است.

بر اساس این نامه که برای خانم الیزابت وارن یکی از نامزدهای حزب دمکرات در انتخابات پیش روی آمریکا ارسال شده، به این نکته اشاره شده تحقیقات در مورد فروش زره‌پوش‌ها توسط امارات متحده عربی و مورد مشابهی توسط عربستان در حال بررسی است تا مشخص شود این دو کشور تا چه حد توافق تسلیحاتی با واشنگتن را نقض کرده‌اند.

این تحقیقات بعد از آن آغاز شد که «سی‌ان‌ان» گزارشی را در مورد فروش نفربرهای زرهی آمریکا از نوع «MRAPs» به گروه های تروریست همچون القاعده منتشر کرد.

از نکات جالب درباره این مساله، دستیابی گروه انصارالله به این نفربرها و استفاده از آنها علیه نیروهای مزدور سعودی بود که تعجب بسیاری را بر انگیخت.

به گفته رسانه‌های عربی این نفربرها توسط نظامیان سعودی و اماراتی به طرف‌های دیگر فروخته شده است. امری که ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی در یمن آن را رد کرد اما نتوانست دلیل قانع کننده‌ای برای انتقال این تعداد از نفربرهای سعودی ـ اماراتی به طرف های دیگر ارائه دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها