کد خبر: 364677
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

اسرار جدید ترورهای فرامرزی اسرائیل فاش شد

«آرئیل شانیبال» طی گزارشی تحقیقاتی، که در روزنامه «ماکاور ریشون» منتشر شد، اسرار جدیدی از برنامه‌های ترور تل‌آویو علیه شخصیت‌های نظامی و سیاسی در نقاط مختلف جهان را منتشر کرد.

اسرار جدید ترورهای فرامرزی اسرائیل فاش شد
کد خبر: 364677
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک روزنامه‌نگار اسرائیلی ابعاد جدیدی از ترورهای تل‌آویو در نقاط مختلف جهان را افشا کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، «آرئیل شانیبال» طی گزارشی تحقیقاتی، که در روزنامه «ماکاور ریشون» منتشر شد، اسرار جدیدی از برنامه‌های ترور تل‌آویو علیه شخصیت‌های نظامی و سیاسی در نقاط مختلف جهان را منتشر کرد.

به اعتقاد نویسنده، ترور از دیدگاه اسرائیل تصفیه‌حساب است، که اکثراً هم فلسطینیان را هدف قرار می‌دهد و، چه از طریق پهپاد انجام بپذیرد چه با بمب‌های کنار جاده‌ای و مغناطیسی یا تلفن‌های همراه بمب‌گذاری‌شده و مواد سمی، یک هدف واحد را دنبال می‌کند.

به گفته او، گرچه موج ترورها از همان ابتدای تاسیس اسرائیل آغاز شد، اما بعد از عملیات مونیخ، گلدا مایر، نخست‌وزیر وقت، به رئیس موساد دستور داد تمامی مبارزانی را که در این عملیات شرکت کرده بودند ترور کند.

از آن تاریخ به بعد صدها نفر توسط موساد از پای درآمده و برخی نیز موفق شدند جان سالم به در برند.

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده است: 2 ترور برای اسرائیل بسیار حیاتی و تاریخ‌ساز بود؛ اول ترور فتحی شقاقی رهبر جهاد اسلامی فلسطین که سال 1995 در مالت ترور شد و باعث شد این سازمان فلسطینی برای چندین سال دچار جمود شود، و دوم ترور عماد مغنیه مرد عملیات حزب‌الله که فوریه 2008 در دمشق پایتخت سوریه ترور شد که تا امروز حتی حضور سه فرمانده ارشد در انجام وظایف او، هنوز نتوانسته‌ خلاء پیداشده را برای حزب‌الله پر کند.

در این گزارش به نقل از کارشناسان آمده است: به جز نمونه‌های شقاقی و مغنیه بقیه رهبران ترورشده به سرعت جایگزین شده‌اند و حتی ترور سید عباس موسوی، دبیر کل سابق حزب‌الله لبنان، که در سال 1993 انجام گرفت، با جایگزینی سید حسن نصرالله، به یک شکست بزرگ تبدیل شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها