کد خبر: 364756
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ ۱۳:۵۹:۰۰
| |

توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت برای افزایش تشخیص مبتلایان به HIV

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (چهارشنبه) توصیه‌های جدیدی را برای کمک به کشورها جهت شناسایی 8.1 میلیون مبتلا به HIV که هنوز تشخیص در آن‌ها صورت نگرفته و در نتیجه امکان بهره‌مندی از خدمات درمانی نجات‌بخش برای آن‌ها وجود ندارد، اعلام کرد.

توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت برای افزایش تشخیص مبتلایان به HIV
کد خبر: 364756
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ ۱۳:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| توصیه‌های جدید سازمان جهانی بهداشت شامل طیف وسیعی از رویکردهای نوآورانه برای پاسخگویی به نیازهای معاصر در ارتباط با مبتلایان به HIV است.

برای مثال این سازمان همه کشورها را تشویق می‌کند تا یک استراتژی استاندارد برای آزمایش HIV اتخاذ کنند که از سه آزمایش انفعالی متوالی برای ارائه یک تشخیص مثبت HIV استفاده می‌کند. پیش از این، اکثر کشورها با میزان بالای بیماران ایدز از دو آزمایش متوالی استفاده می‌کردند. این رویکرد جدید می‌تواند به کشورها کمک کند تا در آزمایش HIV حداکثر دقت را داشته باشند.

خودآزمایی HIV به عنوان راهی برای تشخیص افرادی که در معرض خطر بالای HIV هستند اما در محیط‌های بالینی آزمایش نمی‌دهند، توصیه می‌شود. هم‌چنین آزمایش‌های HIV مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی می‌تواند برای دستیابی به جمعیت‌های کلیدی و گروه‌های پرخطر استفاده شود.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، جمعیت‌های کلیدی از جمله معتادان تزریقی، افراد زندانی و افرادی که روابط پرخطر جنسی دارند، بیش از 50 درصد از عفونت‌های HIV را شامل می‌شوند اما دسترسی کمتری به خدمات درمانی و امکانات بهداشتی دارند.

سازمان جهانی بهداشت در توصیه‌های اخیر خود همچنین از ارتباطات دیجیتالی نوآورانه، مانند فیلم‌ها و پیام‌های کوتاه به عنوان ابزاری برای تشویق افراد به انجام آزمایش HIV یاد کرده و تلاش‌های متمرکز جامعه را برای ارائه آزمایش سریع در جاهایی که در آن هنوز روش‌های وابسته به آزمایشگاه‌ها به نام "وسترن بلاتینگ" استفاده می‌شود، توصیه می‌کند.

برای انتقال HIV از مادر به کودک سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند از آزمایش‌های سریع دوگانه "سیفلیس-HIV" در مراقبت های قبل از زایمان استفاده شود، چرا که این آزمایش می‌تواند به کشورها کمک کند تا انتقال هر دو عفونت از مادر به کودک را از بین ببرد.

راشل بگگالی، سرپرست سازمان جهانی بهداشت در زمینه HIV در این ارتباط اظهار داشت: نجات جان افراد مبتلا به HIV با آزمایش آغاز می‌شود. این توصیه‌های جدید می‌تواند به کشورها کمک کند تا پیشرفت خود را در زمینه ایدز تسریع کرده و به طور موثرتر به ماهیت در حال تغییر شیوع HIV در کشور خود واکنش نشان دهند.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، بر اساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت (WHO)، تا پایان سال 2018 میلادی، 36.7 میلیون نفر مبتلا به HIV در سراسر جهان وجود داشتند که از این تعداد 79 درصد تشخیص داده شده بودند، 62 درصد تحت درمان بودند و 53 درصد نیز سطوح HIV خود را از طریق درمان مداوم کاهش داده بودند که این امر باعث کاهش قابل ملاحظه‌ای در خطر انتقال HIV شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها