رضا رحمانی، وزیر صمت:

اصناف، فرصت طلبان بازار را کنار بزنند/ قدرت خرید مردم کاهش یافته است

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، از اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی به عنوان اولین خط برخورد با متخلفان یاد کرد و گفت: اتحادیه‌ها و اصناف باید فرصت طلبان بازار را که از حوادث اخیر کشور سوء استفاده کرده‌اند، کنار بزنند.

اصناف، فرصت طلبان بازار را کنار بزنند/ قدرت خرید مردم کاهش یافته است
کد خبر: 364817
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ ۱۷:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، عصر امروز پنجشنبه در جمع بازاریان و اصناف شهرستان بابل در استان مازندران گفت: در حوادث بنزینی اخیر در کشور اصناف عملکرد خوبی از خود نشان دادند، اما عده کمی از بازاریان فرصت طلب که به فکر مردم نیستند از این وضعیت سوء استفاده کردند و خود اصناف و بازاریان باید این فرصت طلبان را کنار بزنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر همه باید برای رفاه حال مردم ایران تلاش کنیم و در بازار قبل از اینکه سازمان حمایت و تعزیرات ورود یابند اتحادیه ها و اصناف مسئول نظارت و بازرسی در بازار هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروزه به دلایل مختلفی قدرت خرید مردم کاهش یافته است و امسال استان‌های شمالی نقش کمرنگی در صادرات داشتند بنابراین این صادرات‌ها روابط استراتژیک کشور نبوده است چراکه با صادرات محصولات کشور رو به پیشرفت خواهد رفت.

وزیر صنعت گفت: اگر اصناف، متخلفان در بازار را شناسایی و با آنان برخورد کنند این امر باعث رضایتمندی مردم خواهد شد.

صادرات فله‌ای

رحمانی همچنین با اشاره به ظرفیت های تولیدی مازندران در بخش های مختلف، گفت: مازندران در تولید جایگاه ممتازی در کشور دارد و لازم است صادرات محصولات این استان با توجه به ظرفیت کشورهای حاشیه دریای خزر به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در دنیای امروز صادرات فله ای دیگر جوابگو نخواهد بود و صنعت بسته بندی را باید در استان مازندران به طور دقیق مورد پیگیری قرار دهیم.

وزیر صنعت گفت: ما با کشورهای حاشیه دریای خزر به خصوص روسیه روابط سیاسی بسیار خوبی داریم اما در حوزه اقتصادی و صادرات به این کشورها کارنامه درخشانی نداریم.

وی افزود: در سال گذشته ایران 300 میلیون یورو صادرات به کشور روسیه داشت که این رقم باید با توجه به ظرفیت های تولیدی استان های شمالی افزایش یابد.

رحمانی گفت: صادرات کالای ایرانی به معنای ایجاد اشتغال پایدار در کشور، مبارزه با تورم و رونق اقتصادی است و ما باید در کنار تجارت داخلی، تجارت خارجی و صادرات را هم جدی بگیریم.

وزیر صنعت سفر دو روزه اش به مازندران را صبح امروز آغاز کرد.شرکت در نخستین جشنواره کیوی مازندران، حضور در جمع اصناف و بازاریان بابل و شرکت در ستاد تسهیل تولید استان در ساری از برنامه های روز نخست سفر رضا رحمانی است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها