کد خبر: 364920
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۸ ۰۹:۴۶:۲۸
| |

کدام کشورهای برای کسب‌وکارها «باز» هستند؟

شرایط برای شروع کارآفرینی در نیوزلند بهتر از هر کشور دیگری است. اما در میان مناطق جهان، اوضاع منطقه یورو از همه‌جا مساعدتر است.

کدام کشورهای برای کسب‌وکارها «باز» هستند؟
کد خبر: 364920
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۸ ۰۹:۴۶:۲۸

اعتمادآنلاین| بررسی سایت‌ داده‌پردازی استاتیستا از گزارش «سهولت انجام کسب‌وکار» بانک جهانی نشان می‌دهد که در میان تمام کشورهای جهان، راه‌ انداختن کسب‌وکار شخصی در «نیوزلند» ساده‌تر از همه‌جاست. در این کشور، شروع کسب‌وکار تنها نیاز به یک مجوز دارد و کل روند آن، یک نصفه روز طول می‌کشد. این کشور همچنین بهترین عملکرد را در توانایی گرفتن اعتبار برای کسب‌وکارها و چرخش سریع در گمرک را کسب کرده است.

یکی از اقتصادهای پیشرفته‌ای که در رده‌ای پایین‌تر از حد انتظار جای گرفت، «ژاپن» بود. این کشور در رتبه 29 سهولت انجام کسب‌وکار قرار دارد. دولت این کشور در تلاش است تا افراد بیشتری را به خصوص سرمایه‌گذاران خارجی را برای راه‌ندازی کسب‌وکارشان به ژاپن جذب کند. نشریه ژاپن‌تایمز گزارش داده است که مشکل در محدودیت‌های ویزای ژاپن است که سیاست‌های مربوط به آن، موانع جدی برای کارآفرینان ایجاد می‌کند. با این حال، ژاپن در حوزه هزینه برق و مدت زمان لازم برای اصلاحیات مالیاتی خوب عمل می‌کند.

بررسی‌های استاتیستا نشان می‌دهد که بعد از نیوزلند، «سنگاپور» و «کره‌جنوبی» بهترین شرایط را برای راه‌اندازی کسب‌وکار در تمام جهان دارند.

با این وجود در نگاهی منطقه‌ای، اوضاع در اتحادیه اروپا برای کسب‌وکارها سهل‌تر از هر منطقه دیگری است.

نمره کشورهای مختلف در سهولت انجام کسب و کار

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها