کد خبر: 364949
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۸ ۱۰:۴۴:۳۷
| |

نشستی با بانوی برنده نوبل ادبیات در شهر کتاب برگزار می‌شود

نشست عصری با اولگا توکارچوک نویسنده لهستانی و رونمایی از ترجمه فارسی کتاب «گریزها»ی او روز سه‌شنبه 12 آذر در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

نشستی با بانوی برنده نوبل ادبیات در شهر کتاب برگزار می‌شود
کد خبر: 364949
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۸ ۱۰:۴۴:۳۷

اعتمادآنلاین| نشست عصری با اولگا توکارچوک نویسنده لهستانی در قالب نشست‌ هفتگی شهر کتاب، روز سه‌شنبه 12 آذر در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

اولگا توکارچوک، نویسنده، شاعر، فیلمنامه‌نویس و روان‌شناس لهستانی، در سال 2018 برنده‌ جایزه‌ نوبل ادبی شد. او در این سال به‌عنوان نخستین نویسنده‌ لهستانی، جایزه‌ من بوکر را برای رمان «گریزها» از آنِ خود کرد. این رمان برگزیده‌ جایزه‌ نایک، مهم‌ترین جایزه‌ ادبی لهستان نیز شده است.

توکارچوک برای لحن اسطوره‌ای نوشته‌هایش مورد توجه است و با توجه به تحصیلات دانشگاهی‌اش در رشته‌ روان‌شناسی، از این علم در نگارش آثارش بهره برده است.

به تازگی کتاب «گریزها» از این‌نویسنده با ترجمه‌ فریبا ارجمند توسط نشر همان منتشر شده و نشست هفتگی شهر کتاب، در هفته پیش‌رو به بررسی جایگاه و کارنامه‌ ادبی توکارچوک و رونمایی از ترجمه‌ فارسی رمان او اختصاص دارد که با حضور ویچخ اونولت، آنا مارچینوفسکا، فریبا ارجمند و علیرضا دولتشاهی همراه خواهد بود.

در این نشست فیلم کوتاه گفت‌وگو با اولگا توکارچوک نمایش داده می‌شود.

این‌برنامه روز سه‌شنبه 12 آذر از ساعت 16:30 در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها