کد خبر: 364980
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۸ ۰۹:۰۶:۰۰
| |

شبیه‌سازی جنگ با رژیم صهیونیستی در اردن + ویدئو

مرکز فرماندهی ارتش اردن با نظارت مستقیم شاه این کشور، رزمایشی را در مناطق غربی اردن با هدف ممانعت از هر گونه تجاوز و حمله نیروهای متخاصم به این کشور برگزار کرد.

شبیه‌سازی جنگ با رژیم صهیونیستی در اردن + ویدئو
کد خبر: 364980
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۸ ۰۹:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ارتش اردن در هفته جاری رزمایشی نظامی را برای شبیه‌سازی جنگ با رژیم صهیونیستی، تحت عنوان «شمشیرهای کرامه» برگزار کرد.

به نوشته وبگاه «میمری» این رزمایش روز سه‌شنبه با حضور «عبدالله دوم» شاه اردن برگزار شده و حاوی پیامی برای رژیم صهیونیستی بود.

خبرگزاری‌های رسمی اردن نیز گزارش دادند که این رزمایش نظامی شامل تمرین‌های جنگ تدافعی با هدف مقابله با تجاوز علیه اردن، استفاده از انواع تانک و توپخانه، حمایت هوایی با استفاده از جنگنده و بالگرد و همچنین عملیات پیاده‌نظام برای نابودی کامل گردان‌های متخاصم و متجاوز به خاک اردن بود.

به نوشته میمری، رسانه‌های رسمی اردن صراحتا نگفتند که رزمایش مذکور برای شبیه‌سازی جنگ با رژیم صهیونیستی بود اما وجه تسمیه آن - که کنایه‌ای دارد به عملیات نظامی ارتش اسرائیل در سال 1969 علیه جنبش فتح در روستای کرامه که در آن ارتش اردن به حمایت از فتح پرداخت - و همچنین سناریوی دفاع در برابر یک تجاوز، این مفهوم را به ذهن متبادر می‌سازد.

در این رزمایش همچنین شاه اردن از مدل مینیاتوری مرزهای غربی اردن به همراه منطقه دریاچه «بحر المیت» در مرز فلسطین اشغالی و نقشه‌های نظامی برای دفاع در برابر تهاجم خارجی به این مناطق، بازدید کرد.

گردان یکم زرهی گارد سلطنتی و مرکز فرماندهی ارتش اردن در این رزمایش شرکت داشتند و انواع و اقسام تجهیزات نظامی سبک و سنگین در آن به کار برده شد.

ژنرال «یوسف الحنیطی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اردن نیز طی سخنرانی آغاز این رزمایش گفت: «در آینده نزدیک، آماده‌سازی‌های بیشتری خواهیم داشت. ما از طریق تمرین‌های مشترک و پشتیبانی عناصر مختلف ارتش، شایستگی‌های [نظامی] خود را افزایش خواهیم داد... آنها [نیروهای نظامی اردن] آماده دفاع از سرزمین عربی هاشمیون (اردن) دفاع کنند و با مشت آهنین به هرکسی که جرأت صدمه زدن به امنیت وطنشان را داشته باشد، پاسخ خواهند داد».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها