محمد رضا شهیدی، دبیر انجمن لوازم صوتی و تصویری:

تولید تلویزیون امسال از مرز یک میلیون دستگاه می‌گذرد

محمد رضا شهیدی، دبیر انجمن لوازم صوتی و تصویری از کاهش 9 درصدی تولید تلویزیون در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و در عین حال اعلام کرد:‌ تا پایان امسال تولید تلویزیون از مرز یک میلیون دستگاه عبور خواهد کرد و در مقایسه با سال 97 رشد 15 درصدی را تجربه خواهد کرد.

تولید تلویزیون امسال از مرز یک میلیون دستگاه می‌گذرد
کد خبر: 364989
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۸ ۱۱:۵۲:۵۸

اعتمادآنلاین| محمد رضا شهیدی، دبیر انجمن لوازم صوتی و تصویری گفت:‌ ظرفیت‌های تولید تلویزیون در کشور رو به افزایش است، سفارش‌های مواد اولیه و قطعات و تجهیزات انجام شده و در حال حمل به کشور است و پیش‌بینی می‌شود تولید سه ماهه پایانی امسال از سه ماهه پاییز نیز پیشی بگیرد.

وی همچنین در زمینه تامین کالا و خدمات پس از فروش تلویزیون در کشور اطمینان خاطر داد و اظهار داشت: با انجام خریدهای خارجی مدنظر از سوی کارخانجات، اثرات تغییر احتمالی نرخ ارز خنثی شده است.

دبیر انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران اضافه کرد: افزایش قیمت بنزین سهم چندانی در تولید تلویزیون و لوازم صوتی و تصویری ندارد که بتواند افزایش مستقیمی در قیمت آنها ایجاد کند.

شهیدی افزود: این روزها فقط نوسان نرخ ارز می‌تواند منجر به افزایش نرخ ارز نیمایی شود و در این صورت قیمت تلویزیون بالا می رود، اما افزایش قیمت بنزین در این زمینه اثرگذار نیست و دست‌کم تا پایان سال نمی تواند افزایش قیمتی به این محصول تحمیل کند.


دبیر انجمن لوازم صوتی و تصویری در مورد جایگزینی برندهای داخلی «سام»‌ و «جی پلاس» ‌نیز گفت: این جایگزینی با استفاده از توان، ظرفیت، خطوط تولید و نیروی انسانی همان شرکت ها و با حفظ کیفیت محصولات پیشین اجرایی می شود.

پیشتر مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایرنا گفته بود: با وجود تحریم‌های بین‌المللی، مشکلات ارزی، کمبودنقدینگی واحدها و کاهش نسبی قدرت خرید مردم، تولید اکثر لوازم خانگی در هفت‌ماهه امسال از برنامه پیش‌بینی شده برای آن پیشی گرفت.

به گفته «عباس هاشمی»، تولید 525 هزار دستگاه در هفت ماهه امسال برای یخچال و فریزر برنامه ریزی شده بود، اما با وجود تحریم ها و بویژه خروج شرکت های ال جی و سامسونگ از ایران که سهم بالایی در تولید این محصولات داشتند، تا پایان مهرماه 670 هزار دستگاه یخچال و فریزر تولید شد.

وی بیان داشت: این آمار در ماشین لباسشویی 360 هزار دستگاه، کولر آبی 500 هزار دستگاه، رادیاتور فولادی یک میلیون و 100 هزار متر مربع و پکیج 300 هزار دستگاه به ثبت رسید و فقط در تولید تلویزیون با حدود 400 هزار دستگاه از برنامه هفت ماهه عقب هستیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها