کد خبر: 364995
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۸ ۱۲:۰۶:۱۸
| |

دیوار سفارت ایتالیا بوم نقاشی شد

برای دومین بار دیوار سفارت ایتالیا در تهران بوم نقاشی هنرمندانی از دو کشور شد.

دیوار سفارت ایتالیا بوم نقاشی شد
کد خبر: 364995
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۸ ۱۲:۰۶:۱۸

اعتمادآنلاین| شامگاه پنجشنبه برای دومین بار دو هنرمند ایرانی و ایتالیایی با به کارگیری زبان آوانگارد و اشکال هنری، عهد محکم دوستی و فرهنگی بین ایتالیا و ایران دو کشوری را که هنر شهری و خیابانی آنها پرشور و پر استعداد است، باز تفسیر کردند.

هدف از این طرح از یک سو ایجاد شرایط خلق آثار مشترک و تبادل هنری در زمینه جدید و نوآورانه و از سوی دیگر، افزایش سطح آگاهی اجتماعی به اهمیت زیباسازی فضای شهری با نگرش به افزایش بهزیستی جمعی جوامع شهری از طریق نوع قابل دسترسی و جهانی بیان هنری است.

جوزپه پرونه سفیر ایتالیا در ایران در مراسم رونمایی از نقاشی های این دو هنرمند ایرانی و ایتالیایی گفت: زمانی که در ایران حضور پیدا کردم، متوجه وجود دیوارهایی که به زیبایی نقاشی شده بود، در خیابان‌ها شدم.


او افزود: همان موقع تصور کردم، اگر هنرمندان ایرانی و ایتالیایی در این زمینه فعالیت کنند، پروژه خوبی می شود.

پرونه افزود: با وجود اینکه سبک فعالیت هنری این دو هنرمند بایکدیگر متفاوت بود، اما فعالیت این دو در کنار یکدیگر ترکیب جالبی را خلق کرد.

در پایان این پروژه در شهریور ماه سال آینده، قرار است تمام نقاشی های مشترک انجام شده در قالب یک نمایشگاه در معرض دید قرار گیرد. هم اکنون دو نقاشی امیو و کسری رفیعی روی دیوار محل اقامت سفیر ایتالیا در تهران قرار دارند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها