پلیس ایتالیا طرح تشکیل یک حزب نازی را در این کشور خنثی کرد

پلیس ایتالیا اعلام کرد در جریان تحقیقات دو ساله خود به وجود طرحی برای تشکیل یک حزب جدید نازی در این کشور پی برده و در همین راستا موفق به کشف یک انبار اسلحه شده است.

پلیس ایتالیا طرح تشکیل یک حزب نازی را در این کشور خنثی کرد
کد خبر: 365010
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۸ ۱۲:۳۸:۴۰

اعتمادآنلاین| در بیانیه پلیس ایتالیا درباره خنثی‌سازی طرح تشکیل یک حزب جدید نازی آمده است: در جریان تحقیقاتی که در 16 شهر این کشور از جزیره مدیترانه‌ای سیسیل گرفته تا آلپ در شمال آن انجام شده، به مجموعه گسترده‌ای از اشیاء دست یافتیم و شمار قابل توجهی از افرادی را شناسایی کردیم که در مناطق مختلف دارای عقاید نازی‌ها بودند و با همان تعصب عقیدتی دور هم جمع شده‌ بودند تا جنبشی را که علناً طرفدار نازی‌هاست، تشکیل دهند.

پلیس شمار افرادی را که به این گروه پیوسته‌اند یا دستگیر شده‌اند، اعلام نکرد. این افراد قصد داشتند حزبی به نام «حزب ملی کارگران سوسیالیست ایتالیا» را تشکیل دهند. پلیس در جریان جستجوی 19 مکان وابسته به این حزب، به مجموعه بزرگی از نشان‌ها و شعار‌های منسوب به نازی‌ها مانند صلیب‌های شکسته و تصاویر آدولف هیتلر، همچنین شمار قابل توجهی اسلحه از جمله تپانچه و اسلحه شکاری دست یافته است.

اعضای این جنبش با گروه‌های افراطی در دیگر کشور‌های اروپایی از جمله انگلیس، فرانسه و پرتغال نیز در ارتباط بودند.

پلیس ایتالیا پیش از این در ماه ژوئیه مجموعه بزرگی از سلاح از جمله موشک‌های هوا به هوا را نزد گروهی که گفته می‌شود با گروه‌های راست افراطی در ارتباط بودند کشف کرده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها