کد خبر: 365016
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۸ ۱۰:۰۶:۰۰
| |

کمیته تحقیق درباره حوادث «ذی‌قار» و «نجف» تشکیل می‌شود

نخست‌وزیر عراق دستور تشکیل کمیته تحقیق درباره حوادث روز پنجشنبه در 2 استان «نجف» و «ذی قار» را صادر کرد.

کمیته تحقیق درباره حوادث «ذی‌قار» و «نجف» تشکیل می‌شود
کد خبر: 365016
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۸ ۱۰:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور تشکیل کمیته تحقیقات در حوادث دو استان ذی قار و النجف را صادر کرد.

در بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق آمده است: «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر و فرمانده نیروهای مسلح دستور تشکیل کمیته تحقیقات به ریاست مشاور نظامی نخست وزیر را برای تحقیق درباره حوادث روز پنجشنبه در دو استان ذی قار و نجف اشرف را صادر کرد که این حوادث همراه با خشونت و کشته و زخمی شدن شماری از تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی بود.

به دنبال حمله اغتشاشگران به ساختمان کنسولگری ایران در نجف پلیس نجف بار دیگر در این استان منع آمد و شد اعلام کرد.

استعفای استاندار ذی قار

خبر دیگر از عراق حاکی است که استاندار ذی قار در جنوب عراق نیز از سمت خود استعفا داد و خواهان تحقیقات فوری فراگیر و گسترده برای روشن شدن جزئیات حوادث این استان شد.

عادل الدخیلی در پیام خود به اهالی ذی قار گفت: از زمان آغاز اعتراضات مسالمت آمیز از شما حمایت کرده و خواسته های مشروع شما را تایید کردم و همه تلاش خودم را برای رساندن صدای شما کردم.

هیئت تحقیقات شورای عالی قضایی


شورای عالی قضایی عراق امروز جمعه از تشکیل هیئت تحقیقات متشکل از معاونان رئیس دادگاه استیناف ذی قار درباره هدف قرار گرفته شدن تظاهرات‌کنندگان خبر داد.

«عبدالستار بیرقدار» سخنگوی شورای عالی قضایی در بیانیه‌ای گفت: این شورا یک هیئت تحقیقات متشکل از سه معاون رئیس دادگاه استیناف ذی قار را برای تحقیق فوری درخصوص قتل تظاهرات کنندگان در دو روز گذشته تشکیل داد.‎

قصد الحلبوسی برای استعفا؟

یک منبع آگاه از قصد محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق برای استعفا خبر داد.

این منبع به شبکه تلویزیونی السومریه نیوز گفت: محمد الحلبوسی رئیس پارلمان قصد تقدم استعفای خودش را در جلسات هفته آینده پارلمان دارد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها