معترضان هنگ‌کنگی برای قدردانی از آمریکا به خیابان‌ها آمدند

در پی امضای لایحه‌ حمایت از معترضان هنگ‌کنگی توسط ترامپ، خیابان‌های این منطقه خودمختار، پس از چند روز آرامش نسبی، دوباره به صحنه تجمعاتی گسترده در استقبال از این اقدام تحریک‌آمیز واشنگتن تبدیل شد.

معترضان هنگ‌کنگی برای قدردانی از آمریکا به خیابان‌ها آمدند
کد خبر: 365069
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۸ ۱۴:۴۹:۰۱

اعتمادآنلاین| پس از چند روز برقراری آرامش نسبی در هنگ‌کنگ، درپی اعلام حمایت واشنگتن از اعتراضات این منطقه خودمختار، معترضان در حالی که پرچم آمریکا را در دست داشتند به خیابان‌ها بازگشتند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، پنجشنبه شب، هزاران معترض هنگ‌کنگی، با برگزاری تظاهرات «روز شکرگزاری»، از امضای لایحه «حمایت از دموکراسی و حقوق بشر در هنگ‌کنگ» توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، استقبال کردند.

طبق این قانون، وزارت امور خارجه آمریکا باید حداقل سالی یک بار، این اطمینان را حاصل کند که هنگ‌کنگ به‌قدر کافی از خودمختاری برخوردار است تا با شرایط تجاری مطلوب آمریکا تطابق داشته باشد. همچنین طبق این قانون برخی مسئولان محلی هنگ‌کنگ مورد تحریم قرار خواهند گرفت.

«سانی چئونگ» عضو یکی از گروه‌های دانشجویی مخالف دولت محلی هنگ‌کنگ در این باره گفت: «منطق ما برای برگزاری این تظاهرات، نشان دادن قدردانی ما از کنگره آمریکا و رئیس‌جمهور ترامپ به‌خاطر تصویب این لایحه است».

ترامپ مدعی شده است: «در صورتی که مداخله من نبود هنگ کنگ در 14 دقیقه (توسط چین) ویران می‌شد»

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها