کد خبر: 365108
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۸ ۱۶:۰۸:۱۲
| |

انحلال صندوق‌های سرمایه گذاری کوچک منتفی شد

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: انحلال تعدادی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری کوچک، بعد از آنکه خود را با شرایط و ابلاغیه جدید سازمان بورس تطبیق دادند، منتفی شد.

انحلال صندوق‌های سرمایه گذاری کوچک منتفی شد
کد خبر: 365108
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۸ ۱۶:۰۸:۱۲

اعتمادآنلاین| محمدرضا معتمد افزود: مطابق ابلاغیه سازمان بورس، به صندوق هایی که تعداد سرمایه گذاران آنها کمتر از 100 نفر و مبلغ جمع آوری شده در آن زیر 10 میلیارد تومان باشد، فرصت زمانی مشخصی داده شد تا نسبت به تعدیل این دو موضوع اقدام کنند؛ در غیر این صورت صندوق مذکور منحل می شود.

وی با اشاره به استقبال صندوق های سرمایه گذاری کوچک از ابلاغیه سازمان بورس اظهار داشت: در این راستا برخی از مدیران سرمایه گذاری موفق شدند دو شرط یاد شده را اجرایی کنند؛ برخی صندوق ها هم که توان اجرایی مدیرشان برای تحقق این ابلاغیه کافی نبود، یا مدیریت صندوق را واگذار کردند یا برای درخواست انحلال صندوق، اقدام کردند.

به گفته مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس، از زمان صدور ابلاغیه اخیر، وضعیت اکثر صندوق ها با دستور العمل این سازمان تطابق یافته است. چند صندوق دیگر هم هست که در آینده نزدیک تعیین تکلیف خواهند شد.

معتمد افزود: ما برای صندوق های نیکوکاری، این نسبت را اصلاح کرده و درصد و مبلغ آن را کمتر از چیزی که برای سایر صندوق ها برقرار است، قرار دادیم. چرا که هدف این صندوق ها در درجه اول فعالیت های خیرخواهانه و نیکوکارانه است و انتفاع در مراحل بعد قرار دارد.

وی همچنین در ادامه در پاسخ به این سوال که برای موضوع تضاد منافع در کارگزاری ها چه تدبیری اندیشیده شده است ، گفت: مطابق ساختاری که در بازار سرمایه فعلی ما وجود دارد، کارگزاران عمدتا درگاه ورود سرمایه گذاران به بازار سرمایه هستند. کارگزاران تا قبل از اصلاح دستورالعمل هلدینگ های خدمات بازار سرمایه طیف وسیعی از خدمات از قبیل معاملات، پذیرش، مشاوره، سبدگردانی و مدیریت صندوق های مشتریان را به سرمایه گذاران ارائه می‌کردند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها