محمدعلی طهماسبی، معاون وزیرجهادکشاوزی به مهر خبر داد

افزایش36درصدی تولید سیب درختی/لیموترش پارسی؛ مقاوم در برابر جاروک

محمدعلی طهماسبی، معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه لیموکاران می توانند رقم لیموی پارسی را جایگزین لیموی شیرازی کنند،گفت: متقاضیان به سازمان های جهاد کشاورزی استانها مراجعه کنند.

افزایش36درصدی تولید سیب درختی/لیموترش پارسی؛ مقاوم در برابر جاروک
کد خبر: 365229
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۹ ۱۰:۰۰:۰۷

اعتمادآنلاین| محمدعلی طهماسبی، معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره آخرین وضعیت تولید لیموترش در کشور گفت: لیموی شیرازی یا عمانی که برای آبگیری مورد مصرف قرار می گیرد نسبت به بیماری جاروک جادوگر حساس است که این بیماری باعث نابودی تولید می شود. اما رقم دیگری تحت عنوان لیموی پارسی وجود دارد که دربرابر این بیماری مقاوم است و از نظر کیفیت و آبگیری نیز شرایط بهتری دارد.

وی با بیان اینکه چندین سال بود که در تولید نهال این نوع لیمو، مشکل داشتیم و با کمبود مواجه بودیم،افزود: درحال حاضر باغات مادر ایجاد و این مشکل رفع شده است بنابراین به تولیدکنندگان پیشنهاد می کنیم که از این رقم جای لیموی شیرازی استفاده کنند تا علاوه بر مقابله در برابر بیماری، میزان تولید هم افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در حال حاضر کسانی که متقاضی هستند می توانند به سازمان های جهاد کشاورزی استانها به خصوص در مناطق جنوبی کشور، مراجعه کنند و مشکلی در تامین نهال این نوع لیمو وجود ندارد همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری و همچنین مراکز تحقیقاتی مربوطه مراجعه کنند.

رشد 3.5 درصدی تولید پرتقال در سالجاری

طهماسبی در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت تولید مرکبات را در سالجاری مطلوب خواند و گفت: امسال پیش بینی می شود تولید پرتقال حدود 3 میلیون و 200 هزارتن باشد که 3.5 درصد نسبت به سال قبل رشد دارد همچنین تولید نارنگی حدود 760 هزارتن، لیموترش 600 هزارتن، لیموشیرین 655 هزارتومان و گریپ فروت 108 هزارتن پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه میزان تولید کیوی نیز حدود 360 هزارتن پیش بینی می شود،ادامه داد: البته خود تولیدکنندگان معتقدند که میزان تولید حدود 380 هزارتن است اما تا نهایی نشدن آن نمی توان اظهارنظر دقیقی در این حوزه کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی میزان تولید سیب درختی را نیز حدود 4 میلیون تن با 36 درصد رشد نسبت به سال گذشته عنوان کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها