بهزاد هوشمند، دبیر شورای تخصصی دندان‌پزشکی وزارت بهداشت:

باید تجاری‌سازی آموزش را توسعه دهیم/ فروش صندلی واقعیت ندارد

بهزاد هوشمند، دبیر شورای تخصصی دندان‌پزشکی وزارت بهداشت، گفت: ما در سیستم کشور باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم به همین دلیل بنده معتقدم که تجاری‌سازی آموزش کاملا درست است و باید آن را توسعه دهیم، البته تجاری‌سازی به معنای استفاده از بخش خصوصی است.

باید تجاری‌سازی آموزش را توسعه دهیم/ فروش صندلی واقعیت ندارد
کد خبر: 365268
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۹ ۱۰:۴۷:۳۴

اعتمادآنلاین| بهزاد هوشمند، دبیر شورای تخصصی دندان‌پزشکی وزارت بهداشت، در نشست هم‌اندیشی سیاست‌گذاران سلامت دهان کشور در هتل پردیسان، در خصوص تجاری‌سازی آموزش و کاهش حجم دوره‌های عمومی و افزایش دوره‌های تخصصی گفت: یکی از علت‌های آن توسعه دوره‌های تخصصی است، در حال حاضر 80 درصد فعالیت ما در حوزه عمومی است. همچنین در نظر داشته باشید که تمام مهارت‌های دندان‌پزشک نباید در دوران تحصیل کسب شود و این روال در تمام دنیا این‌گونه است.

وی افزود: در حال حاضر به 43 دانشکده با هفت تا هفتاد عضو هیات علمی مجوز داده شده است. ما در سیستم کشور باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم، به همین دلیل بنده معتقدم که تجاری‌سازی آموزش کاملاً درست است و باید آن را توسعه دهیم. البته تجاری‌سازی به معنای استفاده از بخش خصوصی است.

دبیر شورای تخصصی دندان‌پزشکی وزارت بهداشت بیان کرد: یکی از سیاست‌های بنده در جهت خصوصی‌سازی این است که باید نیروی آموزشی هیات علمی را در قالب دوره‌های مستر و پژوهشگر ارتقاء دهیم.

هوشمند خاطرنشان کرد: در حال حاضر انگیزه وجود ندارد و افراد در فراخوان‌ها شرکت نمی‌کنند، اما راهکار آن این است که ما باید رشته‌های بین‌رشته‌ای را توسعه و بر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم. نکته دیگر توسعه دوره‌های فلوشیپ کاربردی است. این امور به بحث آموزش و پژوهش کمک خواهد کرد.

وی در خصوص صندلی‌های فروشی در دانشگاه شهید بهشتی اضافه کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم حاشیه‌های درستی برای این موضوع ایجاد نشده است؛ خطا ممکن است وجود داشته باشد اما صحبت‌های من بر اساس مدارک و مستندات است؛ زیرا آقای دکتر لاریجانی به صورت مصرانه این موضوع را بررسی کردند و یک مورد صندلی فروشی یافت نشد.

دبیر شورای تخصصی دندان‌پزشکی وزارت بهداشت عنوان کرد: این مساله سه بار مورد بررسی قرار گرفته است و بیشتر ناشی از حواشی سیاسی بوده، همچنین دفاع بنده براساس مستندات است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها