در پی تشدید آلودگی هوا صورت گرفت

بیش از 5هزار مراجعه قلبی و تنفسی به اورژانس‌های تهران طی 6 روز گذشته

سازمان اورژانس کشور آمار مراجعات قلبی و تنفسی به اورژانس‌های هفت استان در پی تشدید آلودگی هوا را اعلام و مطرح کرد: طی 6 روز گذشته بیش از 5 هزار مراجعه قلبی و تنفسی به اورژانس‌های تهران مراجعه کردند.

بیش از 5هزار مراجعه قلبی و تنفسی به اورژانس‌های تهران طی 6 روز گذشته
کد خبر: 365282
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۹ ۱۱:۰۱:۱۳

اعتمادآنلاین| سازمان اورژانس کشور اعلام کرد که به دنبال دریافت اطلاعیه شماره 3 و 4 ویژه آلودگی هوا در تاریخ 3 و 7 آذر ماه از سوی سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش کیفیت هوا در استان‌های تهران، البرز، قزوین، مرکزی و اصفهان ضمن ارسال هشدار به مراکز EOC و MCMC دانشگاه‌های درگیر، وضعیت E1 به این مراکز اعلام شد.

آمار تجمیعی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی (تنفسی و قلبی) از سوم تا هشتم آذرماه به هفت استان اصفهان، تهران، قزوین، خراسان رضوی، مرکزی و آذربایجان غربی به شرح زیر است:

در استان اصفهان مجموعا یکهزار و 748 نفر بیمار قلبی و تنفسی به اورژانس‌های استان مراجعه کردند که از این میان 647 مورد بیماران تنفسی و 1101 مورد نیز بیماران قلبی بودند.

در استان البرز نیز در مجموع 812 بیمار قلبی و تنفسی مراجعه به اورژانس داشتند که از این میان 239 تن مربوط به بیماران تنفسی و 573 مورد نیز مراجعه قلبی بوده است.

در استان تهران و در این بازه زمانی شش روزه 5هزار و 845 مراجعه قلبی و تنفسی به اورژانس‌ها ثبت شده که 2هزار و 95 مورد آن بیماران تنفسی و 3هزار و 750 مورد مربوط به بیماران قلبی بوده است.

در استان قزوین هم در مجموع 431 مراجعه قلبی و تنفسی به اورژانس ثبت شده که 271 مورد آن تنفسی و 160 مورد آن قلبی بوده است.

در استان خراسان رضوی نیز یکهزار و 939 مراجعه صورت گرفته که یکهزار و 239 مورد آن تنفسی و 700 مورد آن قلبی بوده است.

بنابر اعلام روابط عمومی اورژانس کشور، در استان مرکزی نیز در مجموع 467 مراجعه قلبی و تنفسی صورت گرفته که 197 مورد آن تنفسی و 270 مورد مربوط به بیماران قلبی بوده است.

در استان آذربایجان غربی نیز در مجموع یکهزار و 596 مراجعه قلبی و تنفسی به اورژانس‌های این استان صورت گرفته که 420 مورد مربوط به بیماران تنفسی و یکهزار و 176 مورد نیز مربوط به بیماران قلبی بوده است.

در مجموع در بازه زمانی شش روز گذشته 12هزار و 838 مراجعه قلبی و تنفسی به اورژانس‌های هفت استان کشور صورت گرفته که 5هزار و 108 مورد آن مربوط به بیماران تنفسی و 7هزار و 730 مورد نیز مربوط به بیماران قلبی بوده است.

همچنین به دنبال تشدید آلودگی هوا و هشدارهای سازمان هواشناسی، ارسال هشدار هواشناسی به مراکز EOC دانشگاه درگیر، اعلام آماده باش به مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی در افزایش مراجعات بیماران تنفسی و قبلی، توصیه به استقرار اتوبوس آمبولانس و آمبولانس‌های اورژانس در میادین و خیابان های اصلی شهرهای درگیر، رصد و پایش لحظه‌ای سایت‌های هواشناسی معتبر داخلی و خارجی، رصد و پایش لحظه‌ای شاخص‌های آلودگی هوا و رصد و پایش لحظه‌ای مراجعات تنفسی و قلبی با کمک سامانه MCMC از جمله اقدامات مرکز هدایت و عملیات بحران وزارت بهداشت در شرایط آلودگی هواست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها