احمد سالک، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

پخش اعترافات تلویزیونی باید با حکم دادگاه باشد

احمد سالک، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: باید زمانی اعترافات تلویزیونی از تلویزیون پخش شود که جرم متهمان در دادگاه اثبات شده باشد چرا که بخشی از افزایش اعتماد مردم به نظام در همین اعترافات تلویزیونی است.

پخش اعترافات تلویزیونی باید با حکم دادگاه باشد
کد خبر: 365363
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۹ ۱۳:۴۱:۴۳

اعتمادآنلاین| احمد سالک، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در خصوص پخش اعترافات تلویزیونی، گفت: اینکه طرحی در مجلس ارائه شده باشد که صدا و سیما را از پخش اعترافات تلویزیونی منع کند صحت ندارد و فقط یک نماینده در این خصوص سخنرانی کرد. اعتقاد دارم قوه قضائیه باید بعد از اینکه اتهام لیدرهای این جریان شورشی و ارتباطات آنان با خارج و آموزش‌هایی که دریافت کردند محرز شد فیلمی از آنان تهیه کند و بعد در دادگاه مورد رسیدگی قرا گیرد و حکمی که برای این افراد صادر می‌شود مورد رسیدگی قرار گیرد و حکم متناسب صادر شود. در این زمان باید فیلم اعترافات این مجرمان به حکم دادگاه از تلویزیون پخش شود.

وی افزود: مردم باید بدانند که قوه قضائیه با چه کسانی برخورد می‌کند. بخشی از افزایش اعتماد مردم به نظام در همین اعترافات تلویزیونی است. بنابراین در این خصوص اصلاً نباید کوتاه بیایند و قوه قضائیه هم باید زودتر موضع‌گیری کند و با گذاشتن یک شعبه ویژه برای بررسی اتهام اغتشاشگران هر چه زودتر افکار عمومی را روشن کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: البته اعترافات تلویزیونی باید به گونه‌ای پخش شود که به ضدتبلیغ تبدیل نشود. در مقابل هر موضوعی باید صدا و سیما روشن‌سازی کند که نیروهای امنیتی چگونه با اغتشاشات برخورد کرده‌اند و در مقابل این ناامنی باید تقویت دستگاه‌ها مورد نظر باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها