بنایی، عضو کمیسیون عمران مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

طرح «مسکن ملی» پخته‌تر و پیشرفته‌تر از «مسکن مهر» است/ مدیریت «مسکن ملی» جلوی افزایش قیمت مسکن را می‌گیرد/ وزیر راه درباره جزئیات «مسکن ملی» به کمیسیون عمران گزارش می‌دهد/ دولت فعلی دیرهنگام به بحث مسکن ورود کرد/ طبق برنامه ششم باید 900 هزار مسکن برای جوا

حمید بنایی، عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه اگر طرح ملی مسکن درست مدیریت شود، قیمت مسکن کاهش می‌یابد، گفت: طرح ملی مسکن پخته‌تر و پیشرفته‌تر از مسکن مهر است و برخلاف مسکن مهر که در حاشیه شهرها ساخته شد، در بافت‌های فرسوده داخل شهر و زمین‌هایی که در محدوده قانونی شهر هستند اجرایی می‌شود.

طرح «مسکن ملی» پخته‌تر و پیشرفته‌تر از «مسکن مهر» است/ مدیریت «مسکن ملی» جلوی افزایش قیمت مسکن را می‌گیرد/ وزیر راه درباره جزئیات «مسکن ملی» به کمیسیون عمران گزارش می‌دهد/ دولت فعلی دیرهنگام به بحث مسکن ورود کرد/ طبق برنامه ششم باید 900 هزار مسکن برای جوا
کد خبر: 365402
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حمید بنایی، عضو کمیسیون عمران مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، درباره طرح ملی مسکن گفت: جای خوشحالی دارد که بالاخره دولت به بحث مسکن ورود کرد و رئیس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی هرچند با تاخیر 6 ساله و دیرهنگام ولی سرانجام پای میز نشستند و گفتمان مسکن را جدی و رسمی شروع کردند.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جلوی ضرر را از هر کجا بگیرید منفعت است. بنابراین طرح ملی مسکن اگرچه دیرهنگام شروع شده، ولی طرح خوبی است که از استان‌های محروم شروع شده و امیدواریم خوب اجرا و مدیریت شود و نظارت مناسبی داشته باشد تا به هدف مد نظر برسد.

مراقب باشیم مسکن ملی وارد چالش‌های مسکن مهر نشود

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس ادامه داد: در ظاهر مسکن ملی طرحی شبیه مسکن مهر ولی پخته‌تر و پیشرفته‌تر است و باید احتیاط کنیم مشکلات مسکن مهر برای آن تکرار نشود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در توضیح تفاوت‌های طرح مسکن ملی با مسکن مهر گفت: طرح مسکن ملی در بافت‌های فرسوده داخل شهرها و زمین‌هایی که در محدوده قانونی شهر هستند اجرایی می‌شود و قرار است با مدیریت این موضوع طرح ملی مسکن به بیراهه نرود، در حالی که مسکن مهر در حاشیه و حریم شهرها ساخته شد که این خانه‌ها مشکلات خاص خود را دارند.

بنایی همچنین گفت: مسکن ملی از یک خصوصیت خوب برخوردار است و کسانی که در گذشته در وام مسکن ثبت‌نام کرده‌اند اما هنوز نتوانسته‌اند از این وام استفاده کنند در این طرح جدید می‌توانند از تسهیلات بانکی بهره ببرند.

عضو کمیسیون عمران مجلس دهم توضیح داد: البته باید صبر کرد تا کار کمی جلوتر برود. بعد از اینکه معاون حوزه مسکن وزیر عوض شد- و در حال حاضر این وزارتخانه با سرپرست اداره می‌شود- قرار شد هم وزیر راه و شهرسازی و هم معاونانش به کمیسیون عمران مجلس بیایند و یک گزارش جامع از طرح ملی مسکن و نحوه ثبت‌نام و استقبال از آن به کمیسیون ارائه دهند.

بنایی تاکید کرد: در صورتی که طرح ملی مسکن درست مدیریت شود، قیمت مسکن کاهش پیدا می‌کند و می‌توان بازار مسکن را کنترل کرد.

مشکلات 40 هزار مسکن مهر هنوز رفع نشده است

نماینده مردم گناباد در خانه ملت با گفتن اینکه «قبل از ورود به مجلس مدیرعامل شرکت عمران گل‌بهار بودم» توضیح داد: زمانی که مدیرعامل شرکت عمران گل‌بهار بودم 40 هزار مسکن مهر داشتیم که با کوهی از مشکلات مواجه بود، بعد از گذشت چند سال هنوز این مشکلات رفع نشده‌ و برخی از اعضا به حقوق‌شان نرسیده‌اند.

او ابراز امیدواری کرد که مسکن ملی با چالش‌ها و مشکلات مسکن مهر در دولت‌های نهم و دهم مواجه نشود و لازمه این کار را مدیریت صحیح، انجام کار کارشناسی و دانشگاهی و مدیریت و نظارت دانست تا بتواند به نتیجه مطلوب و اهداف مد نظر برسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شعار برنامه ششم توسعه این بود که 900 هزار مسکن در کشور برای جوانان ساخته شود؛ یعنی 200 هزار واحد روستایی و 700 هزار واحد در حوزه شهری ساخته و مدیریت شود، اما عملاً دولت موضوع مسکن را رها کرده بود.

گزارش وزیر راه درباره مسکن ملی را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی ادامه داد: البته جای امیدواری است حالا که دولت هرچند دیرهنگام به مقوله مسکن ورود کرده است، همراه با کار کارشناسی باشد. البته گزارشی را که وزیر راه درباره طرح ملی مسکن قرار است به کمیسیون عمران ارائه دهد در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها