حسین شیرزاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

پرداخت بیش از 19میلیارد تومان از مطالبات کارخانجات رب

حسین شیرزاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بالغ بر 335 هزار تن گوجه فرنگی به صورت حمایتی و 126 هزار تن به صورت توافقی از گوجه کاران به نرخ هر کیلوگرم 1100 تومان خریداری شده است.

پرداخت بیش از 19میلیارد تومان از مطالبات کارخانجات رب
کد خبر: 365435
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۹ ۱۵:۴۳:۵۰

اعتمادآنلاین| حسین شیرزاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در استان‌های تولیدکننده عمده گوجه فرنگی در سطح کشور، مبادرت به خرید حمایتی این محصول با هدف جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان ناشی از افت فاحش قیمت در بازار کرد.

این مقام مسئول در ارتباط با قیمت و حجم محصول خریداری شده توسط سازمان و شبکه تحت پوشش آن تصریح کرد: در مجموع بالغ بر 335 هزار تن گوجه فرنگی به صورت حمایتی و 126 هزار تن به صورت توافقی از گوجه کاران به نرخ هر کیلوگرم 1100 تومان خریداری شد که این خرید در مقطعی که قیمت بازار این محصول به 350 تومان کاهش یافته بود، در 13 استان کشور انجام گرفت.

وی ادامه داد: تاکنون بالغ بر 1862 میلیارد ریال مطالبات کشاورزان به حساب تولیدکنندگان گوجه‌فرنگی واریز گردیده و مابقی نیز طی روز‌های آتی پرداخت خواهد شد.

شیرزاد با اشاره به اینکه محصول مذکور از طریق عقد قرارداد با کارخانجات فرآوری به رب گوجه فرنگی با کیفیت و استاندارد ممتاز تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: تا این لحظه، بالغ بر 195548 میلیون ریال بابت کارمزد کارخانجات صنایع تبدیلی پرداخت و مابقی مطالبات کارخانجات نیز در شرف تأدیه بوده، ضمن آنکه رب حاصله نیز از طریق عرضه در بورس کالا و توزیع توسط شبکه تعاونی‌های مصرف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسر کشور در دسترس مصرف کنندگان و متقاضیان قرار خواهد گرفت.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها