کد خبر: 365463
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

نیلوفر اردلان، سرمربی تیم فوتسال زنان سایپا، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

شکست در مقابل تیم ملی حفاری ایران عادلانه نبود/ مصدومیت فرشته کریمی به تیم ضرر زد/ امیدوارم به جایگاهی که در شأن و نام سایپا است دست پیدا کنیم

نیلوفر اردلان، مربی تیم فوتسال سایپا گفت: می‌دانستیم از نیم‌فصل فرشته کریمی را نخواهیم داشت چون قرار بود در تیم نادی‌الکویت بازی کند، اما متاسفانه به خاطر مصدومیت حضور در نادی‌الکویت را هم از دست داد. جای خالی‌اش در تیم ما کاملاً حس می‌شود.

شکست در مقابل تیم ملی حفاری ایران عادلانه نبود/ مصدومیت فرشته کریمی به تیم ضرر زد/ امیدوارم به جایگاهی که در شأن و نام سایپا است دست پیدا کنیم
کد خبر: 365463
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن - تیم فوتبال سایپا تابستان امسال با بازیکنان قوی و مربیگری نیلوفر اردلان بسته شد. تیمی که با وجود اولین حضور در لیگ فوتسال زنان بخت جدی‌ای برای قهرمانی بود و نیم‌فصل را با صدرنشینی به پایان رساند. در حالی که به نظر می‌رسید این تیم در ادامه فصل نیز به راحتی رقبا را از سر راه بردارد با مصدومیت یکی از مهره‌های اصلی‌اش یعنی فرشته کریمی این روزها شرایط سختی را تجربه می‌کند. سایپا بازی با تیم ملی حفاری ایران به عنوان رقیب اصلی‌اش در لیگ را واگذار کرد و از صدر جدول پایین آمد.

با توجه به رقابت نزدیک تیم ملی حفاری ایران و تیم سایپا به نظر می‌رسد لیگ فوتسال روزهای هیجان‌انگیزی را در پیش دارد. در ارتباط با نتایج این هفته لیگ به سراغ نیلوفر اردلان، سرمربی تیم سایپا، رفتیم تا نظر او را در مورد وضعیت امروز سایپا جویا شویم.

***

*بازی در مقابل تیم ملی حفاری ایران باعث شد صدرنشینی را از دست بدهید. دلیل این شکست چه بود؟

با توجه به اینکه بازی‌ها در مرحله بعدی به صورت پلی‌آف برگزار می‌شود و تمام تیم‌ها در سطح بالایی هستند، اول یا دوم شدن در جدول چندان تفاوتی ندارد. هم‌اکنون سه تیم در بالای جدول 31 امتیاز دارند و حفاری با اختلاف یک امتیاز یعنی 32 امتیاز در صدر است. با توجه به اینکه بازیکنان فوق‌العاده باتجربه‌ای در تیم حفاری بازی می‌کنند، که از دوستان و هم‌بازی‌های قدیمی من هستند، از این تیم و بازیکنانش شناخت کاملی داشتم.

در مصاحبه‌های دیگر هم گفتم که بازی ما در مقابل تیم ملی حفاری ایران، یکی از زیباترین و سرعتی‌ترین بازی‌های لیگ بود و در آن این تجربه را به دست آوردیم که به بازی خوب و زیبا سه امتیاز را نمی‌دهند. اگر نتوانیم بازی خوب را با گل زدن تکمیل کنیم، در عین ناباوری گل می‌خوریم. فکر می‌کنم فاصله ما با حفاری اصلاً نتیجه 4 بر 2 نبود. با توجه به اینکه بازیکنان حفاری بازیکنان بسیار خوب و باتجربه‌ای هستند که در تورنمنت‌های مهمی شرکت کرده‌اند و بچه‌های ما بسیار جوان‌اند، باز هم چنین نتیجه‌ای عادلانه نبود. ما چند بازیکن باتجربه مثل اعظم اخوندی گلر اسبق تیم ملی، آرزو صدقیانی‌زاده و چند بازیکن دیگر مثل فرشته کریمی داریم و در کنار آنها بازیکنانی جوان و 16-17 ساله داریم؛ بازیکنانی مثل شهین افلاکی که به تازگی به تیم ملی دعوت شده و مارال ترکمن که پدیده لیگ است. ما با این بازیکنان تیمی جوان و فوق‌العاده باانگیزه را تشکیل داده‌ایم. متاسفانه مصدومیت فرشته کریمی به تیم ما ضرر زد.

*جای خالی فرشته کریمی چقدر در این نتیجه تاثیر داشت؟

فرشته کریمی در رتبه پنجم جهان است و 2 سال پیاپی بهترین بازیکن آسیا در جام ملت‌ها شد. حضورش خیلی برای ما مثمر ثمر بود. می‌دانستیم از نیم‌فصل فرشته را نخواهیم داشت چون قرار بود در تیم نادی‌الکویت بازی کند، اما متاسفانه به خاطر مصدومیت حضور در نادی‌الکویت را هم از دست داد. جای خالی‌اش در تیم ما کاملاً حس می‌شود. امیدوارم بتوانیم در آینده با استفاده از نیروی جوانی بچه‌ها خلاء نبودن فرشته کریمی را کمی پر کنیم که البته کار بسیار سختی خواهد بود.

*با توجه به وضعیت جدول و شکست در برابر تیم حفاری، فکر می‌کنید قهرمانی از دست رفته است؟

به هیچ وجه. ما برای هر بازی هدف داریم. این بازی را کنار گذاشته‌ایم و برای بازی بعدی‌مان با دختران کویر کرمان در تهران برنامه‌ریزی کرده‌ایم و تمرینات‌مان را انجام می‌دهیم. همچنین برای بازی با مشهد و رفسنجان. بازی‌ها برای همه تیم‌ها سخت است و این سختی فقط شامل حال سایپا نمی‌شود. مطمئنم آنچه را حق و لایق نام سایپاست در نهایت به دست خواهیم آورد.

*سایپا از اوایل فصل با نتایجی که به دست آورد یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی به حساب می‌آمد. آیا خود شما هم سایپا را بخت قهرمانی می‌دانید؟

من از روز اول هم گفتم که ما تیم را با هدف قهرمانی نبستیم، اما کوشیدیم طوری با بچه‌ها رفتار کنیم که شخصیت قهرمانی را در آنها شکل بدهیم. فوتبال و فوتسال بازی‌ای است که یک طرف آن برد و یک طرف آن باخت است. خیلی از اتفاقات در دست ما نیست، مثل محرومیت‌ها و مصدومیت‌ها. چون پلی‌آف داریم شرایط تیم‌ها کاملاً متفاوت است. همیشه گفته‌ام لیگ فوتسال شبیه این است که ما بازی‌های دوستانه خیلی سختی را برای رسیدن به یک تورنمنت مهم انجام دهیم. اردوی تیم ملی بزرگسالان هم برای بازی‌های آسیایی تشکیل خواهد شد. بچه‌هایی که در اردو شرکت می‌کنند در لیگ هم بازی خواهند کرد و با مصدومیت و خستگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. امیدوارم به جایگاهی که در شأن و نام سایپاست دست پیدا کنیم.

*باشگاه سایپا سال‌ها در فوتبال مردان تیم‌داری کرده است. آیا امکاناتی که در اختیار تیم فوتسال زنان قرار داده برابر با تیم مردان است؟ و آیا به نظر شما حمایت مالی باشگاه برای تیم سایپا کامل و کافی است؟

باید خدا را شکر کنم که در اولین سال مربیگری با مجموعه خوب و بزرگ سایپا آشنا شدم. ما تاکنون تمام حق و حقوق‌مان را دریافت کرده‌ایم. پاداش هر بازی را هم گرفته‌ایم. کلیه امکانات مثل سالن و بدنسازی و استخر و فیزیوتراپی را در اختیارمان قرار داده‌اند و تا به حال به همه وعده‌ها عمل کرده‌اند. بنابراین امیدواریم با تلاش‌مان پاسخ زحمات مجموعه بزرگ سایپا را بدهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها