کابوس مصدومیت اندی ماری و بازگشت او به تنیس به روایت مربی‌اش:

نگاه کردن به بازی ماری در عین درد کشیدن قلبم را می‌شکست

اندی ماری فصلی کابوس‌وار را به پایان رسانده بودند. ماری در طول فصل هر کاری انجام داده بود تا مصدومیت را عقب براند و در زمین تنیس سر پا بماند. اما در حالی که ماری می‌کوشید خود را برای فصل جدید تنیس آماده کند به نظر می‌رسید استخوان آسیب‌دیده‌اش با هر حرکت در زمین تنیس برای رحم او التماس می‌کند.

نگاه کردن به بازی ماری در عین درد کشیدن قلبم را می‌شکست
کد خبر: 365465
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۱۴:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن - پس از گذشت یک سال از کناره‌گیری اندی ماری به دلیل مصدومیت، حالا او به زمین تنیس بازگشته و در مستندی که از روزهای سخت ماری ساخته شده مت لیتل، مربی او، بخش‌هایی از این تجربه تلخ را بیان می‌کند.

دسامبر سال گذشته بود که در زمان تمرین سالانه اندی ماری، تنیس‌باز بریتانیایی، در کمپ میامی مت لیتل به این باور رسید که دیگر همه چیز تمام شده است.

تیم ماری فصلی کابوس‌وار را به پایان رسانده بودند. ماری در طول فصل هر کاری انجام داده بود تا مصدومیت را عقب براند و در زمین تنیس سر پا بماند. او یک جراحی انجام داده بود و از آمپول‌های مسکن برای کم کردن دردش استفاده می‌کرد. اما در حالی که ماری می‌کوشید خود را برای فصل جدید تنیس آماده کند به نظر می‌رسید استخوان آسیب‌دیده‌اش با هر حرکت در زمین تنیس برای رحم او التماس می‌کند.

در میانه یک تمرین وحشتناک با فرناندو ورداسکو اما ماری به این پرسش رسید که چرا چنین دردی را به خودش تحمیل می‌کند.

لیتل در پاسخ سوال ماری، یک سوال ساده از او پرسید که جواب آن ویران‌کننده بود: «از ماری پرسیدم ببین، اگر امروز می‌توانستی انصراف دهی، این کار را می‌کردی؟ او جواب داد: می‌دانی؟ اگر این کار را می‌کردم خیلی حس بهتری داشتم. ماری این حرف‌ها را در رختکن زد. این اولین بار بود که او می‌گفت همه چیز تمام شده است. نه فقط در زبان بلکه عمیقاً باور داشت که همه چیز تمام شده است.»

لیتل ادامه داد: «همه ما غمگین بودیم. ویران شده بودیم. من، جیمی ماری، شین. همه گریه می‌کردیم. کمی در آن رختکن ماندیم. هنوز به خودمان دلگرمی می‌دادیم. بعد کنفرانس مطبوعاتی اتفاق افتاد و همه ما فهمیدیم که واقعاً همه چیز به پایان رسیده است.»

در بخش‌هایی از این مستند چهره مت لیتل به اندازه خود ماری در تصویر دیده می‌شود. در طول 12 سال گذشته لیتل همواره در کنار اندی ماری بوده است. رابطه‌ای شاید متفاوت از دیگر مربیان تنیس.

هرچند ذات تنیس در تنهایی بازیکنان در زمین هنگام برد و باخت نمایان است، اما لیتل تا جایی که فضای تنیس اجازه می‌د‌اد در کنار ماری ماند.

لیتل تعریف کرد: «وقتی ماری با درد تمرین می‌کرد دیگر بازیکنان و مربیان می‌ایستادند و به او نگاه می‌کردند. همه می‌دیدند که او درد می‌کشد و قسمت سخت ماجرا این بود که برای او دل می‌سوزاندند. حالا که ماری برگشته می‌تواند در همان زمین‌ها با افتخار سرش را بالا بگیرد و تمرین کند.»

وضعیت جسمانی اندی ماری به صورتی است که پس از بازگشت به تنیس باید برخلاف گذشته مراقب بدنش باشد. او مدت‌ها با درد بازی کرده، اما حالا باید به بدنش گوش دهد. به هر روی، بازگشت ماری اتفاقی است که تا به حال در تنیس رخ نداده. این بازگشت با وجود لزوم مراقبت بیشتر رویاهای تیمش را کوچک نکرده است.

وقتی از لیتل درباره احتمال قهرمانی دوباره ماری در گرند اسلم‌های پیش رو می‌پرسند می‌گوید: «هیچ دلیلی وجود ندارد که نتواند. اگر در شرایط مناسب باشد و احساس خوبی داشته باشد دلیلی ندارد که نتواند قهرمان شود. اندی قابلیت منحصر به فردی دارد. هیچ محدودیتی برای آنچه اندی ماری می‌تواند انجام دهد وجود ندارد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها