عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق از پارلمان:

پارلمان سریعا جایگزینی به جای من انتخاب کند

نخست‌وزیر عراق از پارلمان این کشور خواست که سریعا جایگزین وی برای نخست‌وزیری را انتخاب کند زیرا شرایط کنونی با دولت پیشبرد امور سازگار نیست.

پارلمان سریعا جایگزینی به جای من انتخاب کند
کد خبر: 365486
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۹ ۱۸:۵۸:۰۲

اعتمادآنلاین| عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق اعلام کرد: دولت تلاش خود را برای توقف خونریزی به کار بست. استعفا برای حل بحران و آرام کردن اوضاع مهم است.

وی افزود: زمان دیکتاتوری در عراق به سر آمده و دموکراسی شروع شده است هر چند که هنوز ضعیف است. نامه استعفا با هدف گشودن زمینه برای پارلمان به منظور بررسی گزینه های جدید است. نامه استعفا پاسخ به ندای مرجعیت عالی دینی و با توجه به شرایط دشواری که کشور سپری می کند، است.

عبدالمهدی تاکید کرد: دولت به فعالیت خود تا زمان قبول استعفا ادامه خواهد داد.

وی خواستار یافتن جایگزین در اسرع وقت شد و افزود: عراق مانند بسیاری از کشورهای دیگر در آن اعتراض رخ می دهد. باگذشت یک سال از تشکیل کابینه به نقطه پایان رسیدیم و باید زمینه برای راه حلی برای دیگری که بحران حل شود فراهم کرد.پارلمان سریعا جایگزین معرفی کند زیرا شرایط کشور به گونه ای است که دولت پیشبرد امور جواب نمی دهد. از مجلس محترم می خواهم که روند رای اعتماد به نخست وزیر جدید و دولت جدید طبق قانون را تکمیل کند.

نخست وزیر عراق بیان کرد: عراق با کشورهای دنیا روابط خوبی دارد. بودجه 2020 آماده شده و روابط بغداد و اربیل بسیار خوب شده است و تلاش ما حل همه مشکلات حل نشده بود. دولت کنونی در زمینه مبارزه با فساد، حل مشکلات کشاورزی و اقتصادی حرکت کرد. دولت بسته اصلاحی تهیه کرد. دولت با تظاهرات به عنوان اینکه مسالمت آمیز هستند تعامل کرد اما نفوذی ها در آن رخنه کردند و وظیفه دولت مقابله با آنهاست. تولید برق در کشور بسیار بهتر شده است و حمایت از تولید داخلی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: دولت در سایه وجود بحران سخت و پیچیده شکل گرفت.

عبدالمهدی گفت: برخی خرابکاران در جریان تظاهرات به مراکز دولتی و خصوصی حمله می کنند. ما باید از تحولاتی که کشور با آن روبرو است درس بگیریم و راهکارهای موفقی فراهم کنیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها