نشست مشورتی ایران و چین درباره برجام برگزار شد + ویدئو

معاونان سیاسی وزیران خارجه ایران و چین در نشستی در خصوص برجام رایزنی کردند.

نشست مشورتی ایران و چین درباره برجام برگزار شد + ویدئو
کد خبر: 365508
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۰۸:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| نشست مشورتی مشترک ایران و چین درباره برجام، امروز «یکشنبه» با حضور معاونان وزرای خارجه دو کشور در محل وزارت امور خارجه چین در پکن برگزار شد.


در این نشست «عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «ما جائو شی» معاون وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین، آخرین تحولات برجام و پیرامون آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

«ما جائو شی» معاون وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم به عراقچی اظهار امیدواری کرد که دو طرف نشست خوب و سازنده‌ای داشته باشند.

او از ایران به عنوان یک شریک استراتژیک و راهبردی نام برد و گفت: چین مایل به توسعه و تقویت همکاری‌ها با ایران در مسایل منطقه‌ای و بین المللی از جمله مسایل مورد علاقه دو طرف مانند برجام با هدف افزایش صلح و امنیت در جهان و منطقه است.


عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در ابتدای این نشست از تهران و پکن به عنوان دو شریک استراتژیک نام برد و از اینکه امروز فرصتی برای مشورت با دوستان چینی در مورد مسایل مهم منطقه‌ای و بین المللی فراهم شده است اظهار خرسندی کرد.

در این نشست همچنین در مورد نشست کمیسیون مشترک برجام که هفته آینده در سطح معاونان وزیر در وین برگزار می‌شود بحث و گفتگو شد. در کمیسیون مشترک برجام آخرین تحولات مربوط به اجرای برجام از سوی همه طرف‌ها بررسی می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها