کد خبر: 365518
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

پنج شهری که نباید به آنها سفر کرد

کارشناسان گردشکری توصیه می‌کنند گردشکران به پنج شهر جهان اصلاً سفر نکنند، زیرا امکان دارد خطرات زیادی آنها را در آنجا تهدید کند.

پنج شهری که نباید به آنها سفر کرد
کد خبر: 365518
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کارشناسان گردشکری توصیه می‌کنند گردشکران به پنج شهر جهان اصلاً سفر نکنند، زیرا امکان دارد خطرات زیادی آنها را در آنجا تهدید کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، پنج شهر در دنیا هستند که چندی است شرایط بد امنیتی‌ای برایشان رقم خورده، از همین رو برخی از کارشناسان توصیه کرده‌اند گردشگران از سفر کردن به این شهرها اجتناب کنند.

این پنج شهر عبارت‌اند از:

1. شهر بارکیسیمتو (Barquisimeto)؛ احتمال ربوده شدن از داخل خیابان

این شهر که در ونزوئلا واقع است، به دلیل گسترش حضور باندهای تبهکار به شدت ناامن شده، به طوری که جرم و جنایت به ویژه قتل در خیابان‌های آن روزمره صورت می‌گیرد.

هرچند این شهر یک شهر دانشگاهی است و دانشجویان زیادی در آن زندگی می‌کنند، اما به دلیل افزایش میانگین جنایت اکثر گردشکران از آن رویگردان شده‌اند.

بر اساس آمارهای منتشرشده، میانگین جنایت در این شهر به بیش از 86.13 درصد می‌رسد، در حالی که شاخص امنیتی در آن حدود 13.87 درصد اعلام می‌شود؛ به این ترتیب که احتمال به سرقت رفتن خودرو در خیابان‌های آن یا حمله با استفاده از زور به منازل مسکونی در این شهر بیش از 80 درصد است.

همچنین میانگین احساس امنیت در خیابان‌های شهر در طول روز 15 درصد تخمین زده شده که در ساعات شب به صفر می‌رسد.

2

2. سان‌سالوادور؛ باندهای تبهکار حاکم مطلق شهر

پایتخت السالوادور طی یک سال شاهد افزایش بی‌سابقه میانگین قتل و جنایت بوده است، به طوری که از 61.21 مورد قتل برای هر یکصد هزار نفر در سال 2014 ناگهان به 111.03 مورد قتل در سال 2015 رسید.

مدیر پزشکی قانونی در پایان ژوئن 2015 اعلام کرد طی این ماه شمار جنایات قتل 641 مورد بود که بیانگر افزایش نگران‌کننده جنایت در کشور است.

علت اصلی افزایش جرم و جنایت در این شهر درگیری باندهای تبهکار با یکدیگر از یک سو و درگیری آنها با ماموران دولتی از سوی دیگر است که طی 12 سال ادامه دارد. حادثه‌ای که باعث شده بسیاری از کشورهای جهان، سفر اتباع خود را به این شهر ممنوع اعلام کنند.

3

3. کاراکاس؛ پایتخت فقر و مواد مخدر

پایتخت ونزوئلا را کشورهای غربی در زمره یکی از خطرناک‌ترین شهر جهان دسته‌بندی می‌کنند. شهری که در آن خشونت و قتل به شدت گسترش یافته و علت آن نیز اساساً حضور و فعالیت باندهای مواد مخدر و جنایت در کنار ناامنی و بی‌ثباتی‌ای است که اخیراً در این شهر شکل گرفته است.

به همین سبب بسیاری از کشورهای جهان سفر شهروندان خود را- به ویژه سفرهای گردشگری- به ونزوئلا ممنوع اعلام کرده‌اند.

5

4. پیشاور؛ بهشتی که با جنگ جهنم شد

شهر پیشاور در شمال غربی پاکستان واقع است. در برخی از دسته‌بندی‌های جهانی این شهر را بعد از بارکیسیمتوی ونزوئلا، در رتبه دوم شهرهای خطرناک جهان، قرار می‌دهند؛ علت آن نیز جنگ‌هایی است که بین قبایل مختلف منطقه بر سر قلمرو در می‌گیرد و آن را به یک جهنم واقعی از لحاظ امنیتی بدل ساخته است.

همین امر باعث شده است تا پیشاور، به مثابه یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جنوب آسیا، با تمام ظرفیت‌های باستانی و گردشگری، نتواند به مرکزی برای جذب گردشگر تبدیل شود.

4

5. آکاپولکو (Acapulco)؛ تفرجگاهی مملو از جنایت و قتل

آکاپولکو یکی از شهرهایی است که می‌تواند به راحتی تفرجگاه توریستی بسیار زیبایی باشد. آکاپولکو از زیبایی خدادادی برخوردار است و تفرجگاه‌های طبیعی، هتل‌های چندین‌طبقه و دید زیبایی به دریا دارد دارد، منتها تنها چیزی که مانع رونق گرفتن این شهر می‌شود قرار گرفتن آن در لیست خطرناک‌ترین شهرهای جهان است.

علت این جای‌گیری، وجود باندهایی است که در کار قاچاق مواد مخدر فعالیت می‌کنند و رقابت سخت و خونینی بر سر قلمرو نفوذ دارند، از همین رو این شهر گردشگری به شهری سرشار از جرم و خشونت‌های شدید تبدیل شده است.

تنها طی سال 2016 حدود 461 نفر در این شهر به قتل رسیدند که در میان آنها تعداد زیادی راننده تاکسی به چشم می‌خورد. پس بنابراین آکاپولکو پایتخت قتل و جنایت در مکزیک لقب گرفته است.

6

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها