کد خبر: 365520
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۰۸:۳۸:۵۹
| |

یک پیشنهاد جذاب برای وانت‌بارها

عقل حکم می‌کند که یک بار حداکثر 5 میلیون تومان برای دوگانه سوز کردن خودرو هزینه کنیم تا از تحمیل دست‌کم 350 هزار تومان بیشتر، آن‌هم هر ماه به خود جلوگیری کنیم.

یک پیشنهاد جذاب برای وانت‌بارها
کد خبر: 365520
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۰۸:۳۸:۵۹

اعتمادآنلاین| حدود 22 میلیون خودرو در کشور در تردد هستند که تعدادی با بنزین، برخی نفت‌گاز و برخی نیز با مصرف گاز طبیعی رفت و آمد می‌کنند، بنابراین در کشور ما تنوع سوختی وجود دارد و فرصت انتخاب محدود نیست.

قطعا می‌توانیم مقایسه کرده و سوختی را برگزینیم که علاوه بر ارزان بودن، هوا و محیط زیست را نیز کمتر آلوده کند، بنزین در کشور ما هر چند استانداردهای لازم را به لحاظ آلاینده نبودن داراست و در بیشتر نقاط یورو 4 و حتی 5 توزیع می‌شود اما قیمت آن نسبت به دیگر سوخت‌ها بالا رفته است. نفت گاز هم هرچند ارزان است اما هر خودرویی امکان استفاده از آن را ندارد، در این بین سی.ان.جی سوختی ارزان و با آلایندگی کمتر است و به وفور نیز در کشور ما موجود است که می‌تواند جای بیشتری را در سبد سوخت برای خود باز کند.

در حال حاضر متوسط هزینه حمل‌ونقل در سبد خانوار 12.5 درصد است، جایگزین شدن سی.ان.جیِ متر مکعبی 450 تومانی به جای بنزین حداقل 1500 تومان، این هزینه را تا 60 درصد کاهش می‌دهد، ضمن اینکه تغییر نرخ بنزین و فاصله قیمتی زیاد آن با گاز طبیعی دارندگان خودرو بخصوص رانندگان خودروهایی مثل وانت‌بارها را که تردد بیشتر و مصرف بالاتری دارند، با اطمینان بیشتری به سمت این سوخت می‌کشاند.

راننده وانت‌باری که 300 لیتر بنزین مصرف می‌کند با نرخ سهمیه‌ای باید ماهیانه 450 هزار تومان بپردازد اما با دریافت همین میزان سوخت فقط 135 هزار تومان پرداخت می‌کند و اگر میزان مصرف به 1000 لیتر برسد باید 700 لیتر بنزین آزاد دریافت کند که هزینه آن 2 میلیون و 100 هزار تومان می‌شود. این یک محاسبه ساده است، عقل حکم می‌کند که یک بار حداکثر 5 میلیون تومان برای دوگانه سوز کردن خودرو هزینه کنیم تا از تحمیل دست‌کم 350 هزار تومان بیشتر، آن‌هم هر ماه به خود جلوگیری کنیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها