کد خبر: 365562
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۰۹:۲۶:۰۰
| |

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی:

احزاب نه در کشور نقش مهمی دارند، نه کسی تحویل‌شان می‌گیرد/ افراد حزبی که به قدرت می‌رسند، حزبی بودنشان را انکار می‌کنند

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: واقعیت این است که احزاب در نظام اجرائی ایران نقش مهمی ندارند و وزارت کشور صرفا برای تبلیغات آمار کمی احزاب را ارائه می‌کند و لیست‌کردن اسامی احزاب چنین القا می‌کند که تحزب در کشور جریان دارد.

احزاب نه در کشور نقش مهمی دارند، نه کسی تحویل‌شان می‌گیرد/ افراد حزبی که به قدرت می‌رسند، حزبی بودنشان را انکار می‌کنند
کد خبر: 365562
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۰۹:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با توجه به فضای سیاسی کشور بیان کرد : در شرایط کنونی به احزاب بها داده نمی‌شود و عملا کاره‌ای نیستند و اگر فردی که در حزبی فعالیت می‌کند هم مسئولیتی بگیرد، در اجرای مسئولیتش بر اساس تشخیص حزب متبوعش عمل نمی‌کند.

کرباسچی گفت: دولت حزبی هم نداریم و حتی در مجلس هم افراد بر اساس توانایی‌های شخصی یا آشنایی‌های محلی یا خانوادگی رأی اخذ می‌کنند. در شهرهای بزرگ هم جریان‌های سیاسی و نه لزوما احزاب تعیین‌کننده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: در شرایط فعلی احزاب باید برنامه‌های مشخص خود را ارائه کنند و اگر بر اساس برنامه‌هایشان رأی آوردند، مسئولیت برعهده بگیرند و بگویند که با یک سازوکار مشخص برنامه‌ها را اجرائی می‌کنیم، مردم هم باید پیگیر برنامه‌های حزب مورد حمایت خود باشند. هرچند درحال‌حاضر همان‌طور که اشاره کردم، احزاب خیلی جدی‌ گرفته نمی‌شوند.

کرباسچی در پایان گفت: نکته مهم دیگر این است که مسئولان هم علاقه‌ای ندارند که پایگاه حزبی خود را مشخص کنند و برای مثال هر رئیس‌جمهوری که روی کار می‌آید، به ‌صورت مدام می‌گوید که من وابسته به هیچ حزبی نیستم یا حتی نمایندگان مجلس هم همین سیاست را پی می‌گیرند و احتمالا برای تأییدصلاحیت‌شدن در دوره بعدی مجلس از حزب خود برائت می‌جویند؛ در چنین شرایطی آبرویی برای تحزب در ایران باقی نمی‌ماند. در خود احزاب هم مشکلات کم نیست و کارکرد حزبی به مصاحبه‌ها و بیانیه‌های گاه‌به‌گاه تقلیل یافته است.

منبع: روزنامه شرق

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها