داعش مسئولیت حمله تروریستی در «لندن» را بر عهده گرفت

گروه داعش در وبسایت خود اعلام کرد مهاجم حمله تروریستی روز جمعه لندن، یکی از جنگجویان این گروه بوده است.

داعش مسئولیت حمله تروریستی در «لندن» را بر عهده گرفت
کد خبر: 365597
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۰:۰۷:۳۱

اعتمادآنلاین| سایت یورونیوز به نقل از وبسایت اعماق آورده است، حمله اخیر در پاسخ به فراخوان داعش در راستای هدف قرار دادن کشورهایی صورت گرفته است که برای مبارزه با این گروه ائتلاف کرده بوده‌اند.

یک‌ روز پس از حمله فردی با چاقو به شهروندان که به کشته شدن دو تن انجامید بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد افرادی که پیش از این به جرایم تروریستی محکوم شده‌اند، نباید زود از زندان آزاد شوند.

نخست وزیر انگلیس گفت:‌ «روشن است که این فرد (مهاجم) آزاد شده بوده، نیمی از محکومیتش را گذارنده و بعد مشمول آزادی زودهنگام شده است. من از مدت‌ها پیش گفته‌ام که این سیستم جواب نمی‌دهد.»

او همچنین خواستار تشدید مجازات برای عاملان خشونت‌های شدید شد و افزود:‌ «برای جامعه ما معنا ندارد که تروریست‌ها یا محکومان به جرایم تروریستی و انجام خشونت‌ها را، با اعطای آزادی زودهنگام رها کند.»

پلیس انگلیس روز شنبه هویت مهاجمی را که یک روز پیش از این به عابران در ضلع شمالی پل لندن (لاندن بریچ) حمله کرد و دو تن از آنها را کشت، اعلام کرد. به گفته پلیس، عامل این حمله «تروریستی» فردی 28 ساله به نام «عثمان خان» بوده که اصالتی پاکستانی داشته است.

نیل باسو، افسر ارشد پلیس ضدتروریسم انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مهاجم که فردی شناخته شده برای نیروهای پلیس است در سال 2012 میلادی به دلیل ارتکاب جرایم تروریستی محکوم شده بود. او در دسامبر سال 2018 به طور مشروط از زندان آزاد شد. تحقیقات برای یافتن دلایل اقدام او به این حمله ادامه دارند.»

به گفته پلیس، مظنون یک جلیقه انفجاری هم به تن داشت که بعدا مشخص شد جعلی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها