کد خبر: 365643
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۰:۵۸:۰۵
| |

شاپور محمدی، رییس سازمان بور و اوراق بهادار مطرح کرد:

گردش 116 هزار میلیارد تومان ابزار مالی – اسلامی در کشور/ اوراق «گام» از معاملات ثانویه حمایت می‌کند

شاپور محمدی، رییس سازمان بور و اوراق بهادار گفت: اوارق گام از معاملات ثانویه حمایت می‌کند و ال سی داخلی در این ابزار گام نهفته شده است.

گردش 116 هزار میلیارد تومان ابزار مالی – اسلامی در کشور/ اوراق «گام» از معاملات ثانویه حمایت می‌کند
کد خبر: 365643
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۰:۵۸:۰۵

اعتمادآنلاین| شاپور محمدی، رییس سازمان بور و اوراق بهادار در پنجمین همایش مالی - اسلامی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها ابزار مالی - اسلامی صوری سازی شده است، گفت: از این صوری سازی‌ها پرهیز می‌کنیم و به دنبال ایجاد ابزار مالی اسلامی واقعی در کشور هستیم.

وی ادامه داد:‌ تمام ابزارهای مالی - اسلامی در دنیا به غیر از دو ابزار که در آینده نزدیک به این ابزارها هم دستیابی خواهیم داشت در ایران جاری و ساری است به طوری که در حال حاضر 116 هزار میلیارد تومان ابزار مالی - اسلامی در حال گردش داریم.

رئیس سازمان بورس با تاکید بر اینکه تمام معامله سهام بر اساس استانداردهای اسلامی است؛ گفت: 1500 هزار میلیارد تومان سهام در حال معامله است که تماما از ابزارهای مالی - اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه ابزار مالی - اسلامی تنوع بسیار زیادی در کشور ما وجود دارد گفت: پیمانکاران می‌توانند از اوراق جعاله استفاده و اسناد خزانه اسلامی هم برای کنترل نرخ‌ها در حال حاضر در حال داد و ستد است.

محمدی ادامه داد: باتوجه به این ابزارهای مالی متنوع عملیات بازار باز می‌تواند شکل بگیرد و در حالی که در 10 سال گذشته هیچ ورقه‌ای در کشور وجود نداشت امروز 120 هزار میلیارد تومان ورقه در گردش است که این اوراق قابل برگشت به بازار هستند و می‌توانیم انقباض پولی را تجربه کنیم.

رئیس سازمان بورس افزود: سایر ابزارهای مرسوم در دیگر بازارها هم با اصول شرعی منطبق هستند و امروز قراردادهای اختیاری خرید و فروش و فروش استقراضی در کشورمان انجام می‌شود و تا پایان سال هم فروش تعهدی سهام عملیاتی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در کشوری مانند انگلستان ابزارهای مالی به مشتریان ارائه می‌شود، گفت: در حالی که در کشورهای غربی شاهد استفاده از ابزارهای مالی - اسلامی هستیم چرا نباید در ایران که یک کشور اسلامی است این ابزراها توسعه پیدا نکنند.

وی با اشاره به استقبال از صندوق‌های بازار سرمایه در کشور گفت:‌ در حال حاضر ارزش صندوق‌های بازار سرمایه در ایران 180 هزار میلیارد تومان است.

محمدی درباره انتشار اوراق گام گفت: اوارق گام از معاملات ثانویه حمایت می‌کند و ال سی داخلی در این ابزار گام نهفته شده است.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها