کد خبر: 365674
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

رحمان رضایی، مدافع پیشین تیم ملی فوتبال ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

بیرانوند شانس بالایی برای کسب عنوان مرد سال آسیا دارد/ ایران جایگاهش را در فوتبال آسیا از دست‌ داده/ نفوذ مدیران فوتبال ایران در آسیا کم است/ آزمون کار سختی در پیش دارد

مدافع پیشین فوتبال ایران گفت: فوتبال ایران نزدیک به 2 دهه است که جایگاهش را در فوتبال آسیا از دست‌ داده است. ما چه در رده باشگاه‌های و چه ملی در این سال‌ها نتوانسته‌ایم موفق عمل کنیم. باشگاه‌های فوتبال ایران بعد از قهرمانی پاس در جام باشگاه‌های آسیا در دهه 70 نتوانسته‌اند قهرمان شوند.

بیرانوند شانس بالایی برای کسب عنوان مرد سال آسیا دارد/ ایران جایگاهش را در فوتبال آسیا از دست‌ داده/ نفوذ مدیران فوتبال ایران در آسیا کم است/ آزمون کار سختی در پیش دارد
کد خبر: 365674
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد حمیدی- تنها چند ساعت بیشتر به انتخاب بهترین‌های آسیا باقی نمانده و فوتبال ایران با چهار نماینده در این مراسم، شانس زیادی برای کسب موفقیت دارد. کتایون خسرویار، مهدی جاوید، سردار آزمون و علیرضا بیرانوند نامزدهای ایرانی این مراسم هستند. اما بودن نام سردار آزمون و علیرضا بیرانوند در بین نامزدهای بهترین بازیکن آسیا می‌تواند جالب‌ توجه باشد. علی کریمی در سال 2004 میلادی توانست عنوان مرد سال فوتبال آسیا را از آن خود کند و بعد از آن دیگر هیچ بازیکنی از ایران چنین موفقیتی به دست نیاورد. به‌ غیراز علی کریمی، خداداد عزیزی، علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا هم توانسته‌اند به این عنوان برسند و حالا علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی و باشگاه پرسپولیس می‌تواند پنجمین بازیکنی ایرانی باشد که جایزه مرد سال فوتبال آسیا را کسب می‌کند.

از سوی دیگر سردار آزمون هم می‌تواند به عنوان اولین بازیکن ایرانی جایزه بهترین لژیونر فوتبال آسیا را صاحب شود. او به همراه زنیت توانست قهرمان روسیه شود و از همین رو نامش میان نامزدهای سال 2019 ای‌اف‌سی قرار گرفت. هرچند آزمون رقیبان سرسختی چون سون هیونگ مین از کره و ماکوتو هاسبه از ژاپن دارد، اما فوتبال‌دوستان ایرانی امیدوارند آزمون بتواند این جایزه را از آن خود کند.

امیدوارم فوتبال ایران دوباره به جایگاه واقعی خود در آسیا بازگردد

رحمان رضایی، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، درباره نامزد شدن علیرضا بیرانوند برای کسب عنوان بهترین بازیکن آسیا گفت: امیدوارم علیرضا بیرانوند و سردار آزمون بتوانند جایزه بهترین بازیکن سال آسیا را به دست آورند و فوتبال ایران دوباره به جایگاه واقعی خود در آسیا بازگردد.

این مدافع پیشین فوتبال ایران ادامه داد: فوتبال ایران نزدیک به 2 دهه است که جایگاهش را در فوتبال آسیا از دست‌ داده است. ما چه در رده باشگاه‌های و چه ملی در این سال‌ها نتوانسته‌ایم موفق عمل کنیم. باشگاه‌های فوتبال ایران بعد از قهرمانی پاس در جام باشگاه‌های آسیا در دهه 70 نتوانسته‌اند قهرمان شوند.

او همچنین توضیح داد: استقلال که به فینال راه پیدا نکرده است. پرسپولیس، ذوب‌آهن و سپاهان هم که راهی فینال شده‌اند نتوانستند قهرمانی را به دست آورند. شاید اگر پرسپولیس با جریمه فیفا مواجه نمی‌شد، می‌توانست قهرمان شود، اما در نهایت این اتفاق رخ نداد. هرچند تیم ملی در این سال‌ها توانسته تیم اول آسیا باشد، اما باز در کسب نتیجه موفق نبوده‌ایم.

ایران بازیکنان زیادی به اروپا معرفی کرده است

این لژیونر پیشین فوتبال ایران در ادامه به کیفیت بازیکنان ایرانی اشاره کرد و گفت: فوتبال ایران طی 2 دهه گذشته بازیکنان زیادی را به فوتبال اروپا معرفی کرده است. بازیکنان ایرانی کیفیت بالایی دارند، تا حدودی هم در اروپا موفق بودند، اما هنوز نتوانسته‌ایم به جایگاه اصلی‌مان در آسیا برسیم. امیدوارم کسب جایزه‌های فردی دریچه‌ای باشد برای پیشرفت فوتبال ایران.

رضایی در ادامه به فصل خوب بیرانوند با تیم ملی و پرسپولیس اشاره کرد: بیرانوند در این سال‌ها پیشرفت چشمگیری داشته و فکر می‌کنم لیاقت کسب این جایزه را دارد. کسب جایزه بهترین بازیکن آسیا توسط بیرانوند باعث می‌شود فوتبال ایران دوباره در آسیا دیده شود.

او همچنین گفت: ایران مرد سال فوتبال آسیا کم نداشته است. گرچه چند سالی بود که دیگر بازیکنان ایرانی نامزد این جایزه نمی‌شدند. حالا بعد از چند سال دوباره یک بازیکن ایرانی می‌تواند مرد سال فوتبال آسیا شود. پس از دهه 90 میلادی و ابتدای قرن جدید که فوتبال ایران توانست این عنوان را کسب کند، انتخاب بیرانوند می‌تواند خبر خوبی باشد.

کسب عناوین فردی شرایط فوتبال ایران را بهبود می‌بخشد

رضایی با اشاره به نتایج چند سال اخیر تیم ملی در آسیا گفت: تیم ملی ما در 2 دهه گذشته بازیکنان خوبی داشته، اما نتوانست قهرمان آسیا شود. اما کسب عناوین فردی توسط بازیکنان ایرانی می‌تواند شرایط را بهبود ببخشد و ما را به آینده فوتبال ایران امیدوار کند.

رضایی در مورد نامزد شدن فوتبال ایران در پنج بخش بهترین‌های آسیا توضیح داد: به‌ غیر از بیرانوند و آزمون که نامزد دریافت جایزه شده‌اند، فدراسیون فوتبال ایران، مهدی جاوید و کتایون خسرویار هم نامزد کسب جایزه فیفا هستند. فوتبال ایران اگر بتواند 2 جایزه را هم از آن خود کند، به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده است. این اتفاق می‌تواند فوتبال ایران را دوباره در آسیا سر زبان‌ها بیندازد.

از فوتبال آسیا جا مانده‌ایم

این مربی فوتبال در مورد ضعف مدیران فوتبال ایران گفت: همین چند روز قبل بود که الهلال با پیروزی مقابل اوراواردز ژاپن قهرمان آسیا شد. اما بدون تردید فوتبال ایران خیلی بالاتر از فوتبال عربستان است، پس چرا در این سال‌ها از فوتبال این کشور جا مانده‌ایم؟ فکر می‌کنم این اتفاق به ضعف مدیران فوتبال ایران بازمی‌گردد. مدیران فوتبال ایران باید نفوذشان را در ای‌اف‌سی بیشتر کنند. مدیران فوتبال عربستان، قطر، ژاپن و گره نفوذ زیادی در فوتبال آسیا دارند و ایران نباید اجازه بدهد نفوذش در فوتبال آسیا کم شود.

این بازیکن پیشین تیم پروجای ایتالیا در پایان به نامزد شدن سردار آزمون در بخش بهترین بازیکن لژیونر آسیایی پرداخت و گفت: سردار یکی از بهترین مهاجمان فوتبال آسیاست. امیدوارم او هم بتواند این جایزه را کسب کند. البته کار آزمون کمی سخت‌تر از بیرانوند است. سون هیونگ مین، بازیکن کره‌ای تاتنهام، فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشته و با این تیم به فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز رسیده است. سون در لیگ جزیره هم فصل خوبی را سپری کرد و به نظر می‌رسد آزمون کار سختی دارد، اما امیدوارم موفق شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها