کد خبر: 365675
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۱:۴۷:۲۶
| |

مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور:

باید با روحیه جهادی و انقلابی به کشور خدمت کرد

سید احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور، گفت: کشور امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند روحیه جهادی و انقلابی برای خدمت به مردم است.

باید با روحیه جهادی و انقلابی به کشور خدمت کرد
کد خبر: 365675
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۱:۴۷:۲۶

اعتمادآنلاین| سید احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور، در جلسه شورای اداری استان یزد با ذکر فراز‌هایی از نامه مولای متقیان علی علیه السلام به مالک اشتر، گفت: همه مدیران، مسئولین و کارگزاران نظام اسلامی باید با عزم جزم، کمر همت برای خدمت به مردم ببندند.

وی از تعامل به عنوان نیاز ضروری در کشور یاد کرد و بیان داشت: تعامل یعنی تمکین از قانون و تبعیت از مقررات که در اجرای امور باید محور قرار گیرد و همواره ملاک عمل باشد.

این مقام عالی قضایی تأکید کرد: هرگز نباید اراده شخصی افراد را بر قانون و مقررات ترجیح داد.

وی انجام امور روزمره را در موعد مقرر خواستار شد، و اظهار داشت: هر مدیر و مسئول باید نسبت به انجام امور کاری خود در همان روز اهتمام داشته باشد که اگر کارها روی هم ماند و به روزهای دیگر موکول شد دیگر از کیفیت انجام آن کاسته خواهد شد.

رئیس دیوان عالی کشور اجتناب از دستور های کلی و مبهم را در امور مدیریتی ضروری دانست و گفت: دستورهای مدیریتی باید واضح و کاربردی باشد تا امور مراجعان اسیر گردشکار های تکراری نگردد.

وی گفت: دستور های کاربردی، واضح، شفاف و دقیق، مدیر تربیت می کند و زیر دستان را آموزش می دهد.

مرتضوی مقدم، نظارت بر مجموعه اداری را خصوصیت مدیران موفق برشمرد و ابراز داشت: مدیران باید نظارت دقیقی بر مجموعه تحت امر خود داشته باشند تا مبادا کارداران تحت امر بر اساس امیال شخصی بین مسئول و مردم حجاب ایجاد نمایند.

وی تصریح کرد: هر فرد باید بهترین اوقات شبانه روز را برای خود اختصاص دهد و خود سازی کند تا امور را برای خدا و با نیت خدایی انجام دهد؛ کار اگر با نیت خدایی انجام شود هم خدا راضی خواهد بود و هم مردم منتفع می شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها