طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد:

درخواست 478هزار تن برای دریافت یارانه بیمه/ تامین بودجه پایگاه برخط بیمه‌شدگان درمان

طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، گفت: پایگاه برخط بیمه‌شدگان درمان کشور که در قانون برنامه ششم توسعه به صراحت به آن اشاره شده است، دی ماه امسال با حضور وزیر بهداشت به بهره‌بردای خواهد رسید.

درخواست 478هزار تن برای دریافت یارانه بیمه/ تامین بودجه پایگاه برخط بیمه‌شدگان درمان
کد خبر: 365681
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۱:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، در بیست‌وچهارمین جلسه شورای اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت، با اشاره به اینکه طرح ایجاد پایگاه برخط بیمه شدگان درمان کشور علی‌رغم اینکه در برنامه ششم توسعه به آن اشاره شده بود، اما طی دو سال اول بدون بودجه مراحل مقدماتی خود را آغاز کرده بود، گفت: بودجه این طرح امسال تامین شد و با اخذ مجوزهای لازم، پایگاه از حیث تجهیزات و ... تکمیل خواهد شد و دی ماه امسال با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در خصوص مزایای راه‌اندازی این پایگاه، اظهار کرد: با توجه به اینکه اکنون اطلاعات هویتی بیمه شدگان در پایگاه‌های مختلف مانند تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و... متفاوت است، راه‌اندازی این پایگاه جامع کمک می‌کند اطلاعات جامع از یک پایگاه استخراج شود. در این زمینه طبق گفته قانون باید تفاوت‌های میان اطلاعات به حداقل برسد و کلیه دستگاه‌ها مکلفند تا اطلاعات خود را در اختیار این پایگاه قرار دهند که مطابق آن استحقاق سنجی خدمات از طریق این پایگاه انجام می‌شود.

موهبتی ادامه داد: پس از راه اندازی پایگاه اطلاعات، کلیه ارائه دهندگان خدمت باید اطلاعات بیمار را از این پایگاه استعلام کنند که همین امر نشان می‌دهد که همپوشانی‌های بیمه‌ای به حداقل خواهد رسید. البته پیش از رفع همپوشانی، موضوع اعتبار بخشی نیز کنترل خواهد شد و تمام این شرایط مارا به سمت استفاده حداقلی از دفترچه کاغذی خواهد رساند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در ادامه برشماری مزایای این پایگاه اطلاعات، تصریح کرد: در حال حاضر ما اطلاعات حساب انفرادی تک تک افراد در مجموعه خود را نداریم. پایگاه اطلاعات برخط موجب می‌شود خدمات بیمه‌ای با هزینه‌های صورت گرفته برای بیمار در مدت زمان خاصی به او گزارش شود تا از نوع خدمات دریافت شده توسط خودش آگاه شود.

وی پایگاه اطلاعات برخط درمان را راهی برای تحقق اهداف پرونده ملی سلامت دانست و افزود: همزمان با سایر موارد ذکر شده، سایر قواعد بیمه‌گری نیز کنترل خواهد شد و اهداف بزرگ ما انجام می‌شود.

وی در خصوص پوشش اجباری بیمه همگانی نیز اظهار کرد: علی‌رغم اینکه قطعی اینترنت در هفته گذشته باعث ایجاد مشکل در برخی دفاتر ما شد، اما کار مردم به تاخیر نیفتاد و مراجعات مردم به ما ادامه داشت. بنده همچنان از مردم می‌خواهم به دوره انتظار 10 روزه توجه کرده و هرچه سریع تر نسبت به بیمه شدن اقدام کنند و بدانند دیگر بیمه شدن بر روی تخت بیمارستان امکان ندارد.

موهبتی با بیان اینکه تا کنون 478 هزار نفر در سامانه بیمه سلامت تقاضای ارزیابی وسع کرده‌اند تا کل یا بخشی از حق بیمه آنها توسط دولت پرداخت شود، گفت: بر همین اساس اولین اعلام اطلاعات از سوی وزارت رفاه در خصوص نتیجه آزمون ارزیابی وسع طبق قانون و پس از فرصت یک ماهه، 14 آذرماه به دست ما می‌رسد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها