امیری، عضو هیات مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار خراسان شمالی عنوان کرد

کارگر حداقل بگیر نگران سرکشی به حساب بانکی نیست!

یک مقام مسئول کارگری با بیان اینکه کارگران حداقل بگیر نگران بررسی و سرکشی به حساب‌های بانکی خود نیستند، از وزارت کار خواست تا لیست بیمه شدگان کارگری و بازنشسته‌ای که کمک معیشتی دولت را دریافت کرده‌اند را اعلام کند.

کارگر حداقل بگیر نگران سرکشی به حساب بانکی نیست!
کد خبر: 365720
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۳:۴۹:۳۲

اعتمادآنلاین| امیری، عضو هیات مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار خراسان شمالی درباره مشمول نشدن بخشی از کارگران در طرح معیشتی دولت، ‌ گفت: در حال حاضر آمار دقیق بیمه شدگان تامین اجتماعی اعم از کارگری و بازنشسته در تامین اجتماعی موجود است و مشخص است که چند درصد حداقل بگیرند و چند درصد بالای حداقل بیمه پردازی دارند بنابراین از وزارت کار می‌خواهیم لیست بیمه شدگان تامین اجتماعی که مشمول دریافت کمک معیشتی شده‌اند را اعلام کند تا بدانیم چند درصد بیمه شدگان مشمول دریافت این مبلغ شده‌اند.

وی افزود: بر اساس آمارهای اعلام شده بیشترین پرداختها در استانهای سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی بوده ولی ما در خراسان شمالی مراجعه فراوان داشتیم که اظهار می‌کنند مشمول نشده‌اند و کمک معیشتی به آنها تعلق نگرفته است.

عضو هیات مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار خراسان شمالی ادامه داد: متاسفانه در خراسان شمالی روستاییانی هم بوده‌اند که کمک معیشتی دریافت نکرده‌اند در صورتی که خانه 900 میلیون تومانی و ماشین 250 میلیون تومانی نداشتند لذا از وزارت کار و متولیان مربوطه انتظار داریم به طور شفاف اعلام کنند این مبلغ حاصل از اصلاح قیمت بنزین به حساب چه کسانی واریز شده است؟

امیری با بیان اینکه کارگران از ضعیف‌ترین اقشار جامعه به شمار می‌روند و شایسته بود که در این طرح در اولویت پرداخت قرار می‌گرفتند، ‌افزود: اگر سبد معیشتی به کارگران تعلق نگرفته به چه کسانی داده شده است؟ مگر اینکه این مبلغ تنها به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شده و بسیاری از کارگران و بازنشستگان را در جامعه هدف طرح قرار نداده باشند.

وی درعین حال به اختلال کد دستوری #6369* اشاره کرد و گفت: علیرغم آنکه اعلام می‌شود مشکلات این سامانه برطرف شده ولی هنوز بسیاری از کارگران در وارد کردن کد ملی مشکل دارند.

امیری درباره پیامک مربوط به اجازه بررسی اطلاعات حسابهای اشخاص نیز گفت: معتقدم این کار فشار روانی بر مردم است تا افراد ثبت نام نکنند در حالی که کارگر حداقل بگیر که حساب بانکی بخصوصی ندارد که نگران سرکشی به آن باشد.

عضو هیات مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار خراسان شمالی دربخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه نباید در بحش مصرف بنزین فرافکنی شود، گفت: می‌گوییم 25 میلیون خودرو داریم که روزی 100 میلیون لیتر مصرف می‌کنند، طبعا قاچاق هم روی این میزان مصرف است اگر این میزان را هم روی دوش مردم بگذاریم و بگوییم مصرف مردمی است میانگین هر خودرو 4 لیتر در روز می شود. از این 4 لیتر باید دو لیتر را بر گردن شرکتهای خودروساز بگذاریم که چرا خودروی با کیفیت و و کم مصرف دست مردم نمی‌دهند؟ چرا نمی‌گذاریم خودروهای با کیفیت هیبریدی بدون گمرکی وارد کشود شود و خودروی ایمن دست مردم نمی‌دهیم تا اضافه مصرف سوخت بر گردن مردم نیفتد؟

امیری گفت: اگر خودروهایی تولید کنیم که بیش از دو برابر نرم جهان مصرف نداشته باشد مردم دیگر جور قاچاق سوخت و بی مبالاتی برخی خودروسازان را نخواهند کشید؟

به گزارش ایسنا، با وجود آنکه واریز کمک معیشتی طی روزهای اخیر در سه مرحله صورت گرفته و طبق اعلام سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی 60 میلیون نفر از کمک معیشتی بهره‌مند شده‌اند اما فعالان و مقامات کارگری می گویند این یارانه به طور محدود و به تعداد کمی از کارگران حداقل‌بگیر و بازنشسته پرداخت شده و بخش اعظمی از کارگران شامل حال این طرح نشده اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها