کوربین: مداخله‌گری نظامی انگلیس، تروریسم را تشدید کرده است

رهبر حزب کارگر انگلیس گفت: مداخلات نظامی مکرر این کشور در کشورهای مختلف، بیش از این‌که به حل مشکلات تروریسم منتج شود، آن‌ها را تشدید کرده است.

کوربین: مداخله‌گری نظامی انگلیس، تروریسم را تشدید کرده است
کد خبر: 365725
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۴:۰۵:۱۶

اعتمادآنلاین| «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس گفت: مداخلات نظامی مکرر ارتش انگلیس بیشتر موجب «تشدید» مشکلات مربوط به تروریسم شده است تا «حل» آن‌ها.

به نوشته روزنامه «گاردین»، کوربین در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی، در آستانه برگزاری نشست سران «پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) گفت «مبارزه علیه ترور، آشکارا شکست خورده است».

کوربین گفت: مردم جهان در «عواقب حمله به عراق زندگی می‌کنند» که وی با آن مخالف بود. مخاطراتی که انگلیس با آن مواجه است به «دنباله‌روی از دونالد ترامپ» و سیاست‌های خارجی دولت «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس «گره خورده است».

رهبر حزب کارگر، «شجاعت خارق العاده» شهروندان لندنی را که در جریان حمله‌ تروریستی روز جمعه به مقابله با عامل این حمله پرداخته و مانع از خسارات جانی بیشتر شده بودند تحسین کرده و گفت پلیس در از پای درآوردن این فرد مسلح محق بود.

وی تصریح کرد: «تهدیدات تروریسم نمی‌تواند و نباید فقط به سوالاتی حول سیاست خارجی تنزل یابد بلکه در اغلب موارد اقدامات دولت‌های پیاپی این تهدیدات را بجای کاهش، تشدید کرده‌ است».

کوربین افزود:‌ «شانزده سال پیش درباره حمله و اشغال عراق هشدار دادم. گفتم که این کار مارپیچی از درگیری‌، نفرت، مصیبت و استیصال را به‌دنبال خواهد داشت که می‌تواند جنگ‌، درگیری تروریسم و مصیبت برای نسل‌های آینده را شعله‌ور کند. این اتفاق افتاد و ما امروزه همچنان با عواقب آن زندگی می‌کنیم».

همچنین با انتقاد از رویکرد نظامی انگلیس گفت: «مداخله‌گری‌های مکرر ارتش بریتانیا در شمال آفریقا، خاورمیانه و جنوب آسیا بیش از آن‌که مشکلات را حل کند آن‌ها را تشدید کرده است».

کوربین روز گذشته نیز در واکنش به حمله تروریستی روز جمعه روی پل لندن گفت:‌ «باید تحقیقات کاملی در این زمینه انجام شود و این اتفاق یک فاجعه بود».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها