کد خبر: 365758
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۵:۱۳:۴۰
| |

دوئل کشورهای بزرگ برای به چنگ درآوردن فلزات کمیاب

فلزات کمیاب که در ساخت تلفنهای هوشمند تا جنگ افزارها کاربرد دارد ;کشورها را در رقابت سختی برای به چنگ در آوردن آن قرار داده است، هند برای به دست آوردن این نوع فلزات در روسیه سرمایه گذاری می کند.

دوئل کشورهای بزرگ برای به چنگ درآوردن فلزات کمیاب
کد خبر: 365758
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۵:۱۳:۴۰

اعتمادآنلاین| بر اساس آژانس سرمایه‌گذاری و صادراتی خاور دور روسیه، شرکت‌های هندی نظیر IREL و KABIL به دنبال این هستند که در روسیه در پروژه‌های کشف و استخراج فلزات نادر سرمایه‌گذاری کنند.

بر اساس این گزارش در جلسه‌ای که با حضور شرکت‌های هندی در دهلی نو برگزار شد نمایندگان روسی چشم‌اندازی از پروژه‌های کشف و استخراج فلزات کمیاب را که در منطقه خاور دور و منطقه قطب می‌توان اجرا کرد را معرفی کردند.

لئونید پتوخوف مدیرعامل آژانس سرمایه‌گذاری و صادراتی خاور دور روسیه، اعلام کرد: ما کشف و استخراج فلزاتی نظیر لیتیوم و کبالت را دنبال می‌کنیم و سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند در امنیت کامل در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

این آژانس همچنین اعلام کرد که به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌های دیگری برای کشف و استخراج فلزات نادری نظیر ایتیریوم و تانتالم و نیوبیم نیز هستند. فلزات کبالت و لیتیوم به عنوان نقش کلیدی در تولید باطری‌های قابل شارژ اعمال می‌کنند.

فلزات نادر، 17 عنصر شیمیایی با ویژگی‌های خاصی هستند که در ساخت بسیاری از ابزار و وسیله‌ها از تلفن هوشمند گرفته تا جنگ‌افزارها کاربرد دارند البته به رغم آنچه که گفته می‌شود این فلزات نادر و کمیاب نیستند اما پیدا کردن آنها، آن طور که شما تصور می‌کنید خیلی راحت نیست و البته فرآوری آنها هم سخت است.

کشور چین بزرگترین تولیدکننده فلزات کمیاب در جهان است و البته 80 درصد واردات فلزات کمیاب جهان را نیز انجام می‌دهد.

اهمیت فلزات نادر در جهان به حدی است که اخیراً چین در دوئل جنگ تجاری با آمریکا از این ابزار به عنوان تهدیدی برای آمریکا استفاده کرد و اعلام کرد اگر واشنگتن بخواهد به جنگ تجاری با چین ادامه دهد صادرات فلزات کمیاب به این کشور را قطع خواهد کرد.کاربرد فلزات کمیاب در تولید وسایل اساسی، ضروری و حساس بسیار زیاد است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها