کد خبر: 365796
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۸:۱۳:۳۲
| |

عادل دهدشتی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی:

مسائل مرتبط با بانوان از اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی است

عادل دهدشتی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: از گفت وگو و هم‌افزایی با تشکل‌ها و نهادهای حاکمیتی برای پیگیری مسائل مرتبط با بانوان استقبال و این موضوع را با اولویت دنبال می‌کنیم.

مسائل مرتبط با بانوان از اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی است
کد خبر: 365796
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۸:۱۳:۳۲

اعتمادآنلاین| عادل دهدشتی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در جلسه‌ای با زهرا آیت الهی، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: حدود 3 میلیون و 500 هزار نفر بازنشسته و بازمانده تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که با احتساب اعضای خانواده به بیش از 7 میلیون نفر می‌رسند و بخش قابل توجهی از آنها بانوان از جمله بانوان سرپرست خانوار و بازمانده هستند.

دهدشتی خاطرنشان کرد:با اراده جدی مدیریت عالی سازمان تأمین اجتماعی از ظرفیت تشکل‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و نهادهای حاکمیتی در حوزه فرهنگی و اجتماعی نهایت استفاده را می‌بریم و از گفت وگو و هم‌افزایی برای اتخاذ بهترین تصمیم و پیگیری مهمترین مسائل مرتبط با بانوان استقبال می‌کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: برقراری ارتباط با جامعه تحت پوشش و آشنایی با خواسته‌های آنان از اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی است که از طریق تعامل با تشکل‌های مختلف و سازمان‌های مردم نهاد با جدیت پیگیری می‌شود و نمایندگان شرکای اجتماعی در مسائل مختلف طرف مشورت سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.

دهدشتی در ادامه به تشریح رویکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی در تعامل با شرکای اجتماعی پرداخت و گفت: گفتمان‌سازی درباره مفاهیم بیمه و تأمین اجتماعی، ارتباط نظام‌مند و مستمر با شرکای اجتماعی و تهیه پیوست فرهنگی برای تمامی اقدامات و برنامه‌ها 3 راهبرد اصلی سازمان تأمین اجتماعی در حوزه فرهنگی و اجتماعی است.

وی از ارائه لایحه سه جانبه گرایی مدیریت سازمان تأمین اجتماعی از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در صورت تصویب نهایی این لایحه، شورای عالی تأمین اجتماعی احیا می‌شود و نمایندگان تشکل‌های شرکای اجتماعی در بالاترین رکن تصمیم‌گیری این سازمان حضور اثرگذارتری خواهند داشت.

ضرورت توجه به بیمه زنان خانه دار، افزایش پوشش بیمه درمان ناباروری و بیمه کارگران خانگی

زهرا آیت الهی، نیز در این جلسه گفت: ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری ما به عنوان یک مرکز سیاستگذار و هماهنگ کننده دستگاه‌های اجرایی با سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مشاوران وزرا در امور بانوان و خانواده در شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده حضور دارند و مسائل مختلف مربوط به جامعه بانوان از جمله مسائل مربوط به بیمه و تأمین اجتماعی بررسی می‌شود.

وی بیمه زنان خانه دار، افزایش پوشش بیمه درمان ناباروری و بیمه کارگران خانگی را از خواسته‌های اصلی برشمرد که در تعامل مناسب با سازمان تأمین اجتماعی قابل پیگیری است.

آیت‌اللهی بر لزوم انجام بررسی‌های کارشناسی برای یافتن بهترین راهکار به منظور تأمین مالی حمایت سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد و گفت: این امر با همکاری و اخذ نظرات کارشناسی سازمان تأمین اجتماعی قابل پیگیری است.

کبری خزعلی، قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده نیز در این جلسه گفت: این شورا با تمامی دستگاه‌های اجرایی و قوای سه‌گانه همکاری دارد و هدف ما یافتن بهترین و موثرترین راهکارها برای ارتقاء خدمات به زنان جامعه است.

وی افزود: شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده دو سند با عنوان برنامه جامع تشکیل، تحکیم و تعالی نهاد خانواده و همچنین برنامه ملی افزایش جمعیت و ارتقاع نرخ باروری تهیه کرده است و راهکارهای متعددی در این دو سند برای بهبود و ارتقاء وضعیت زنان در عرصه‌های مختلف ارائه شده است.

خزعلی ادامه داد: امیدواریم با همکاری سازمان تأمین اجتماعی بتوانیم تعدادی از راهکارهای ارائه شده در این دو سند را پیگیری کنیم و بتوانیم گامی عملی برای ارتقاء خدمات سازمان تأمین اجتماعی به بانوان برداریم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها