اروپا به دنبال توسعه ارز دیجیتال

یکی از اعضای هیات مدیره بانک مرکزی اروپا اعلام کرد این بانک در حال مطالعه روی ارزهای دیجیتال است.

اروپا به دنبال توسعه ارز دیجیتال
کد خبر: 365813
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۹:۵۷:۲۳

اعتمادآنلاین| بنوآ کوق، عضو هیات مدیره بانک مرکزی اروپا در کنفرانسی در شهر بروکسل گفت که راه اندازی یک ارز دیجیتالی توسط بانک مرکزی اروپا می تواند باعث اطمینان خاطر شهروندان از پول مورد تایید این بانک حتی در صورت وجود نداشتن پول فیزیکی شود. وی که به تازگی به سمت مدیر اتاق تسویه بین المللی این بانک نیز محسوب شده است افزود که ارز دیجیتالی واحد اروپایی می تواند شکل‌های مختلفی داشته باشد. بانک مرکزی در حال ارزیابی مزایا و معایب هر کدام از ارزها است تا مشخص شود کدام یک برای مداخله در بازار مناسب‌تر هستند.

رقابت بر سر راه اندازی یک ارز دیجیتالی معتبر پس از پیش بردن جدی پروژه های فیس بوک و بانک مرکزی چین وارد فاز تازه ای شده است و مقامات کشورهای مختلف از جمله در اروپا و کانادا خواهان راه‌اندازی ارزهای دیجیتال رسمی توسط بانک های مرکزی شده اند. با این حال جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا اخیرا گفته است که با توجه به تعدد گزینه های پرداخت، این کشور فعلا نیازی به راه اندازی ارز دیجیتالی در آینده ای نزدیک ندارد.

کوق با اعلام این که بحث اصلی در خصوص راه اندازی ارزهای دیجیتالی در مقطع فعلی بحث نظارت‌پذیری آن ها است افزود: باید اطمینان حاصل کنیم که ارزهای دیجیتالی به گونه ای طراحی و توسعه داده شوند که امکان استفاده از آنها در حوزه پولشویی وجود نداشته باشد.

وی با هشدار نسبت به اینکه اروپا در حال عقب افتادن از رقبا در زمینه ارزهای دیجیتالی است افزود: با این حال ارزی که توسط یک کشور معرفی شود از نظر اندازه و وسعت جفرافیایی استفاده، مزیت رقابتی کمتری در برابر ارزی خواهد داشت که به صورت مشترک در سطح اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها