کد خبر: 365854
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۰۹:۲۰:۴۲
| |

نخستین داروی «آلزایمر» جهان تولید شد

آکادمی علوم چین و موسسه پزشکی شانگهای که از سال 1997 میلادی روی تولید داروی آلزایمر تمرکز کرده بودند، سرانجام پس از 2 دهه تلاش موفق به تولید این دارو برای نخستین بار در جهان شدند.

نخستین داروی «آلزایمر» جهان تولید شد
کد خبر: 365854
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۰۹:۲۰:۴۲

اعتمادآنلاین| روزنامه شانگهای آبزرور گزارش کرد این دارو که «اویگومانات» نام دارد، می تواند از رشد بیماری جلوگیری کرده و نحوه عملکرد آن را برای پزشکان شفاف تر و برای درمان قطعی امیدواری بیشتری ایجاد کند.

پزشکان چینی همچنین گفته‌اند سالمندانی که عمدتا از سبزیجات دریایی استفاده می کنند و خزه‌های دریایی در زمره غذای آنها محسوب می‌شود، در برابر بیماری مقاومت بیشتری از خود نشان داده‌اند.

این گزارش می افزاید دولت چین این دارو را به رسمیت شناخته است و پزشکان نیز نسبت به درمان بیماری با این دارو ابراز امیدواری کرده و گفته‌اند پس از 20 سال اولین بار است که چنین توفیقی در جهان به دست آمده است.

اداره تولیدات دارویی چین در بیانیه ای آورده است که دارو به تدریج بیماری را درمان می‌کند و از رشد آن جلوگیری می‌کند.

پزشکان چینی البته گفته اند که به رغم تولید این دارو هنوز راه زیادی برای درمان کامل بیماری و پیشگیری از آن میان سالمندان در پیش است و این یک نبرد سخت برای جامعه پزشکی محسوب می‌شود.

البته هنوز درمان قطعی برای آلزایمر در دنیا وجود ندارد زیرا رشد سلولی در بدن متوقف می شود و این مساله در سالمندان با سرعت بیشتری رخ می دهد و بتدریج باعث افسردگی در آنها می شود و همین آنها را از خویشاوندان دورتر می کند.

پیش بینی شده است که تعداد مبتلایان به این بیماری تا سال 2050 میلادی به 150 میلیون نفر در دنیا برسد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها