کد خبر: 365918
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

میرزایی،‌ رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

به جای «کمیته حقیقت‌یاب» وزیر کشور ابعاد اعتراضات را برای مجلس تشریح کند/ نیازی به عبارات پرطمطراقی مثل «کمیته حقیقت‌یاب» نداریم/ نه نمایندگان کرند، نه وزرا لال/ پیامد استیضاح وزرا نابسامانی و التهاب در بازار است/ چطور برخی بدون فکر با اقدامات نمایشی بازا

جلال میرزایی،‌ رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس، با انتقاد از افرادی که دنبال تشکیل «کمیته حقیقت‌یاب» به منظور شفاف‌سازی ابعاد حوادث اخیر در کشورند گفت: نیازی به چنین اقدامات پرطمطراقی نیست و اول باید از وزیر کشور به عنوان رئیس شورای تامین و امنیت کشور دعوت کنیم در مجلس درباره ابعاد حوادث و جزئیات آن به نمایندگان گزارش دهد.

به جای «کمیته حقیقت‌یاب» وزیر کشور ابعاد اعتراضات را برای مجلس تشریح کند/ نیازی به عبارات پرطمطراقی مثل «کمیته حقیقت‌یاب» نداریم/ نه نمایندگان کرند، نه وزرا لال/ پیامد استیضاح وزرا نابسامانی و التهاب در بازار است/ چطور برخی بدون فکر با اقدامات نمایشی بازا
کد خبر: 365918
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ جلال میرزایی،‌ رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با انتقاد از نمایندگان و افرادی که به دنبال تشکیل «کمیته حقیقت‌یاب» به منظور روشن شدن ابعاد اعتراضات اخیر در شهرهای مختلف کشور هستند گفت: به عنوان‌های پرطمطراقی مثل «کمیته حقیقت‌یاب» نیاز نداریم. اول باید ببینیم این «کمیته حقیقت‌یاب» از چه منابعی می‌خواهد اطلاعاتش را کسب کند. پاسخ این سوال روشن است؛ این کمیته اطلاعاتش را یا باید از وزارت کشور دریافت کند یا نیروی انتظامی یا دادستانی.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دادستانی قطعاً می‌گوید هنوز اطلاعات را تکمیل نکرده‌ایم. نیروی انتظامی آنها را به وزیر کشور ارجاع می‌دهد و وزیر کشور هم که رئیس شورای تامین و رئیس امنیت کشور است باید یا مورد سوال قرار گیرد یا هیات‌رئیسه مجلس از او دعوت کند تا در جلسه‌ای درباره وقایع، پیامدها و ابعاد و دامنه آن اطلاعاتی در اختیار نمایندگان قرار دهد.

میرزایی تاکید کرد: با یک بررسی منطقی متوجه می‌شویم نیازی به تشکیل «کمیته حقیقت‌یاب» یا هر عنوان دیگری در این باره نیست و باید از وزیر کشور بخواهیم به مجلس بیاید درباره اتفاقات اخیر به نمایندگان توضیح دهد و به فرضی که از این کار امتناع کرد دست به چنین اقداماتی بزنیم.

استیضاح وزرای کشور و نفت بازار را ملتهب می‌کند

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس اظهار کرد: هر اتفاقی که می‌افتد استیضاح وزرا را وسط می‌کشیم. اخیراً هم استیضاح وزیر کشور و استیضاح وزیر نفت را در مجلس کلید زده‌ایم، بعد انتظار داریم بازار به آرامش برسد و قیمت‌ها بالا نرود.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم اضافه کرد: طی چند روز اخیر با سروصدایی که مجلس به راه انداخته و بحث استیضاح وزرا را به میان آورده، دلار از کانال 11 هزار تومان به کانال 13 هزار تومان رسیده و این کار نسنجیده بازار را ملتهب کرده است.

میرزایی ادامه داد: پیامد استیضاح وزرا نابسامانی و التهاب در بازار است و برخی دوستان و همکاران ما متاسفانه نمی‌دانند چه کاری انجام می‌دهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با گفتن اینکه در شرایطی که فضای بازار و کشور ملتهب است نباید کارهای نمایشی انجام دهیم توضیح داد: با این عملکرد غیرکارشناسانه و نمایشی التهاب در بازار را تشدید می‌کنیم. نه نمایندگان کر هستند، نه وزرا لال‌اند. پس در شرایط مناسب می‌توانند حرف‌شان را بزنند و مخاطب هم باید شنیدنی‌ها را بشنود.

وزیر کشور را به توضیح دعوت نکرده‌ایم، اما برایش خط و نشان می‌کشیم

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس ادامه داد: نماینده می‌تواند حرفش را بزند، حتی می‌تواند از هیات‌رئیسه یا رئیس مجلس بخواهد وزیر کشور را برای ادای توضیح درباره ابعاد، گستردگی و تشریح اتفاقات اخیر و ارائه گزارش تعداد کشته‌شدگان و زخمی‌ها به مجلس دعوت کنند. وزیر هم بعید است از این کار امتناع کند.

نماینده مردم ایلام در خانه ملت تاکید کرد: ما وزیر کشور را برای ارائه گزارش و شنیدن توضیحات به مجلس دعوت نکرده‌ایم، ولی برای او خط و نشان می‌کشیم. این شیوه درست برخورد با مسائل نیست و به نظرم باید اصلاح شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها