کد خبر: 365920
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۰:۴۹:۳۹
| |

رئیس سازمان امور مالیاتی:

درآمد 10.5 هزار میلیارد تومانی دولت از درآمد‌های مالیاتی در ماه

امید علی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی گفت:کشور ماهانه حدود 10 تا 10.5 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی دارد.

درآمد 10.5 هزار میلیارد تومانی دولت از درآمد‌های مالیاتی در ماه
کد خبر: 365920
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۰:۴۹:۳۹

اعتمادآنلاین| امید علی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی در پنجمین اجلاس هفتمین دوره هیئت نمایندگان اتاق اصناف ایران بیان کرد: اداره کشور مثل تمامی کشور‌های دنیا باید براساس چارچوب‌های اساسی صورت گیرد و ما هم مانند دیگر کشور‌ها مشکلاتی برای تامین منابع مورد نیاز داریم.

وی افزود: تمام کشور‌های دنیا 85 تا 90 درصد درآمد اداره کشور را از مالیات کسب می‌کنند و اگر درآمد دیگری هم داشتند بازهم باید از مالیات استفاده کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: زمانی که خرج روزانه کشور بیش از درآمد است دولت مجبور به استقراض، فروش اموال، چاپ پول و دریافت درآمد است، ولی در شرایط فعلی چاپ پول همان دریافت مالیات مستقیم از مردم است که تورم را به همراه خواهد داشت و این موضوع فشار سنگینی برابدخانوار‌ها ایجاد می‌کند.

پارسا گفت: چاپ پول ظالمانه‌ترین روش برای جبران کسری درآمد دولت است و این موضوع به طبقات پایین جامعه فشار بیشتری وارد می‌کنند و مالیات تورمی و مستقیم همان مالیات واقعی در کشور است.

وی گفت:کشور ماهانه حدود 10 تا 10.5 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی دارد.

پارسا اظهار کرد: اگر در کشور ما درآمد مالیاتی به نسبت کم است علل آن پایه مالیاتی ضعیف، نرخ مالیاتی کم، کم بود درآمد، فرا مالیاتی و ... است.

وی تصریح کرد: در کشور باید شرایط اشتغال، صادرات و واردات فراهم شود تا در این راستا اشتغال رشد و درآمد افزایش و به نسبت آن درآمد‌های مالیاتی بیشتر شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی توضیح داد: مالیات هوشمند و سلامت اداری می‌تواند به رشد درآمد‌های دولت کمک بسزایی کند و اگر بتوانیم این سیستم را در کشور اجرایی کنیم در این شرایط سازمان امور مالیاتی براساس درآمد‌ها مالیات تعیین می‌کند و فرار مالیاتی به حداقل خواهد رسید.

پارسا ادامه داد: در همه دنیا تمامی معاملات در قالب پایانه‌های فروشگاهی صورت می‌گیرد و این امر به اقتصاد کشور‌ها کمک بسزایی می‌کند و کشور ما نیز باید به این سیستم مجهز شود تا درآمد‌های مالیاتی افزایش یابد و شاهد رشد اقتصاد باشیم.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها