رضا رحمانی، وزیر صمت بیان کرد:

ظرفیت‌های جدید مالی برای واحدهای تولیدکننده تعریف کنیم/ روزانه 44قلم کالاى تولیدى و 100کالاى مصرفى رصد می‌شود

رضا رحمانی، وزیر صمت اظهار داشت: در کشورهای همسایه ظرفیت خوبی برای صادرات وجود دارد؛ به طور مثال پاکستان سالانه 80 میلیون متر مکعب کاشی وارد می‌کند و علاقمند هستند تا از کالای باکیفیت ایرانی استفاده کنند. این نیاز است که ما ظرفیت‌های جدید مالی را برای واحدهای تولیدکننده تعریف کنیم.

ظرفیت‌های جدید مالی برای واحدهای تولیدکننده تعریف کنیم/ روزانه 44قلم کالاى تولیدى و 100کالاى مصرفى رصد می‌شود
کد خبر: 365954
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۱:۴۰:۳۲

اعتمادآنلاین| در مراسم روز ملی صادرات که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، وزیر صمت با اشاره به نحوه برگزاری این مراسم گفت: سال قبل در این مراسم من از مدیران خواستم که این روز توسط اتاق بازرگانی اجرا شود؛ همان‌طور که مراسم روز صنعت توسط خانه صنعت و تشکل‌ها مدیریت می‌شود. سیاست دولت و وزارتخانه این است که محور تمام امور و تشکل‌ها بخش خصوصی و مردم هستند. یکی از راهبردهایی که ما می‌توانیم بر تحریم‌ها فائق آییم این است که به مردم تکیه کنیم.

وی ادامه داد: علیرغم تحت فشار بودن برای صدور هرچه زودتر بخشنامه مربوط به ماینرها اما چون نظر اتاق هنوز اخذ نشده بود من ابلاغ آن را دو هفته به تاخیر انداختم تا نظر نهایی اتاق اخذ شود.

محمدرضا رحمانی با اشاره به رصد کالاهای اساسی گفت: ما در وزارت صمت روزانه 44 قلم کالای اساسی را رصد می‌کنیم و قیمت 100 قلم کالای پرمصرف را هر روز بررسی می‌کنیم. نکته حائز اهمیت این است که در این 44 قلم کالا به جز گروه نیرومحرکه که شامل خودروها، تراکتور و وانت می‌شود، ما افزایش تولید داشتیم.

وزیر صمت: با وجود مشکلات و تحریم‌ها در برخی حوزه‌ها مانند کاشی و سرامیک، آرد، شیرینی و شکلات نزدیک به 50 درصد ظرفیت خالی داریم که اگر مشکلات تامین مالی و نقدینگی آنها حل شود می‌توانیم این ظرفیت‌ها را فعال کنیم. بر همین اساس تیمی متشکل از دانشگاهیان، بورس و بانک تشکیل شده‌اند تا نحوه تامین مالی را بررسی کنیم.

رحمانی گفت: در کشورهای همسایه ظرفیت خوبی برای صادرات وجود دارد؛ به طور مثال پاکستان سالانه 80 میلیون متر مکعب کاشی وارد می‌کند و علاقمند هستند تا از کالای باکیفیت ایرانی استفاده کنند. این نیاز است که ما ظرفیت‌های جدید مالی را برای واحدهای تولیدکننده تعریف کنیم.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها