کد خبر: 365990
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

عنایت آتشی، کارشناس بسکتبال، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

شاهین‌طبع و هاشمی رقابت خاص خودشان را دارند/ باید به نظرات شاهین‌طبع به عنوان سرمربی تیم ملی احترام گذاشت/ بسکتبال بازی زمان است

عنایت آتشی با اشاره به بازی امروز دو تیم مهرام و شهرداری گرگان، گفت: بسکتبال بازی زمان است. هر تیمی که از زمانی که مالکیت توپ را دارد استفاده و توپش را وارد سبد کند موفق است. 2 مربی هم رقابت خاص خودشان را دارند و باید ببینیم کدام یک از آنها می‌تواند تفکر و تاکتیک خود را در بازی عملی کند.

شاهین‌طبع و هاشمی رقابت خاص خودشان را دارند/ باید به نظرات شاهین‌طبع به عنوان سرمربی تیم ملی احترام گذاشت/ بسکتبال بازی زمان است
کد خبر: 365990
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن - 2 مربی مطرح بسکتبال ایران مهران شاهین‌طبع و مصطفی هاشمی در بازی مهرام تهران و شهرداری گرگان دوباره پس از 2 سال در مقابل هم قرار می‌گیرند تا حساس‌ترین بازی هفته نهم لیگ بسکتبال ایران را رقم بزنند. شهرداری گرگان تا امروز با انجام هفت بازی و کسب 14 امتیاز بعد از پتروشیمی بندر امام در رده دوم جدول قرار دارد. شاگردان مصطفی هاشمی نیز پس از شکست صدرنشین لیگ در بندر امام این هفته در خانه به دنبال برد خواهند بود.

اعتمادآنلاین به بهانه تقابل این 2 تیم به سراغ عنایت آتشی کارشناس بسکتبال رفته تا نظر او را در ارتباط با این بازی و شرایط کلی سوپرلیگ بسکتبال ایران جویا شود.

***

*با توجه به اینکه بازی امروز تیم‌های مهرام و شهرداری گرگان تقابل تفکر 2 مربی سرشناس بسکتبال ایران و 2 رقیب سنتی است، این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

باید ببینیم افکار این 2 مربی در جریان بازی از دقیقه اول تا دقیقه آخر به چه صورت به بازیکنان منتقل می‌شود تا بازیکنان بتوانند از افکار مربیان خود بهره ببرند. مورد دوم این است که برخی از بازیکنان مهرام و شهرداری گرگان باتجربه هستند و سابقه طولانی دارند. گرگانی‌ها متکی به پری‌پتی بازیکن آمریکایی خود هستند که اگر این بازیکن بتواند خوب بازی کند، تیم رو به جلو حرکت می‌کند. در مقابل مهرام هم بازیکنان بسیار خوبی دارد که می‌توانند شرایطی خوبی را به وجود بیاورند و از فرصت‌ها استفاده کنند. این تقابل ورزشی است. ضمن اینکه 2 مربی هم رقابت خاص خودشان را دارند و باید ببینیم کدام یک از آنها می‌تواند تفکر و تاکتیک خود را در بازی عملی کند.

*شانس کدام تیم را بیشتر می‌دانید؟

به نظر من شانس مطرح نیست. بسکتبال بازی زمان است. هر تیمی که از زمانی که مالکیت توپ را دارد استفاده و توپش را وارد سبد کند، موفق است، اما اگر تیمی زمان را از دست بدهد ناموفق خواهد بود.

*یکی دیگر از حاشیه‌هایی که در مورد این بازی مطرح می‌کنند حضور ارسلان کاظمی بازیکن سابق تیم ملی در تیم مهرام و در مقابل مهران شاهین‌طبع است. با توجه به اختلافات این 2 نفر در گذشته، فکر نمی‌کنید این تقابل به حساسیت بازی بیفزاید؟

شاهین‌طبع یک مربی ملی است. باید به نظرات و شیوه کارش احترام گذاشت. یک روز یک بازیکن شرایط خوبی دارد و انتخاب می‌شود، یک روز ممکن است شرایط خوبی نداشته باشد و بازیکن دیگری جایگزین او شود.

می‌خواهم خواهش کنم این اتفاقات را به پای غرض‌ورزی شخصی نگذارید. مربی به دنبال پیروزی است. باخت تیم روز مرگ مربی است. شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی است. من معتقدم اگر ارسلان کاظمی یا هر بازیکن دیگری در مهرام خوب بازی کند شاهین‌طبع باید خوشحال شود، چون امکان انتخاب بازیکنان خوب و آماده را برای تیم ملی در المپیک یا بازی‌های آسیایی و اقیانوسیه پیدا می‌کند. به همین دلیل حاشیه‌ها را نباید دلیل برد و باخت دانست.

*مهرام در بازی قبل خود پتروشیمی صدرنشین را شکست داد. آیا این برد به مهرام روحیه بهتری داده است؟

مهرام یک سال از مسابقات دور بود. این تیم یکی از بهترین تیم‌های ایران و آسیاست و افتخارات بی‌نظیری دارد. این مسائل رقابتی است. پتروشیمی بازی با مهرام را واگذار کرد، اما هیچ چیز تمام نشده. بازی برگشت هم وجود دارد و در مرحله بعد یعنی مرحله حذفی نیز ممکن است چند بار دیگر با هم بازی کنند. این مرحله فینال است که اگر تیمی در انتها در آن شکست بخورد، می‌توانیم بگوییم کم آورده است.

*به نظر شما کدام تیم‌ها در حال حاضر در لیگ بسکتبال شرایط بهتری دارند؟

امسال 14 تیم در لیگ ما حضور دارند. از بین این 14 تیم، کمتر از 50 درصد شخصیت قهرمانی دارند. اگر بخواهیم اسم ببریم، ممکن است برخی تیم‌ها گله‌مند شوند. تیم‌هایی که شما مطرح کردید هم جزوی از مدعیان هستند. پتروشیمی، پالایش نفت آبادان، شهرداری گرگان و اکسون جزو تیم‌هایی هستند که مدعی هستند. حتی ذوب‌آهن هم می‌تواند تبدیل به مدعی شود. امسال برای چهارمین بار است که لیگ 14 تیمی برگزار می شود. مرحله بعد هشت تیمی خواهد بود و تیم‌ها در مرحله پلی‌آف بازی خواهند کرد. در آن مرحله بازی‌ها سخت‌تر و حساس‌تر و فشرده‌تر است. امیدوارم تیم‌ها بتوانند تا پایان لیگ مقاومت کنند و بازی‌هایشان را انجام دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها