در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

چرا هنرمندان از مالیات معاف شدند؟

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، با دستور یک فوریتی همه فعالیت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی، فرهنگی و هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را معاف از مالیات اعلام کرد.

حجم ویدیو: 4.09M | مدت زمان ویدیو: 00:01:17 دانلود ویدیو
کد خبر: 365998
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین ‌ در حالی ‌که اقتصاد ایران با کسری بودجه دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، چند روز پیش خبر آمد که هنرمندان صد درصد از پرداخت مالیات معاف هستند.

محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، با دستور یک فوریتی همه فعالیت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی، فرهنگی و هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را معاف از مالیات اعلام کرد.

گفته می‌شود دلیل این تصمیم کمک به بهبود وضعیت هنر و معیشت هنرمندان است. حالا اگرچه این تصمیم بسیار مورد استقابل سلبریتی‌ها قرار گرفته، اما انتقاداتی را هم متوجه خود کرده است.

به نظر می‌رسد دولت در حالی دست به بذل و بخشش مالیاتی زده که یکی از سرفصل‌های مهم اصلاح ساختار بودجه، اصلاح معافیت‌ها و توسعه پایه‌های مالیاتی است.

اگرچه رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنان بر معافیت صد درصدی مالیات هنرمندان پافشاری می‌کند، اما وزارت اقتصاد به عنوان متولی اصلی مالیات‌ستانی هنوز موضع خود را در این باره مشخص نکرده است.

دولت سالانه 60 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد و 12 نهاد و موسسه مالی با اینکه بودجه می‌گیرند اما یک ریال هم مالیات نداده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها