کد خبر: 366000
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۵:۴۵:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از حواشی انتخاب بهترین بازیکن سال آسیا:

مدیران در انتقال اخبار منفی از یکدیگر سبقت می‌گیرند/ محمد پنجعلی: ایران لابی قدرتمندی در AFC ندارد/ فرزاد آشوبی: از رفتار مازیار ناظمی متاسف شدم

بعد از اعلام اسامی نامزدهای بهترین بازیکن سال 2019 آسیا، بیرانوند در مصاحبه‌ای اعلام کرد نامزد شدنش برای این جایزه بدین معنی است که حالا او بهترین دروازه‌بان قاره کهن به شمار می‌رود.

مدیران در انتقال اخبار منفی از یکدیگر سبقت می‌گیرند/ محمد پنجعلی: ایران لابی قدرتمندی در AFC ندارد/ فرزاد آشوبی: از رفتار مازیار ناظمی متاسف شدم
کد خبر: 366000
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۵:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ آن‌قدر خوب بازی کرد که مسئولان فوتبال آسیا را مجاب کرد تا یک دروازه‌بان را برای کسب جایزه توپ طلا نامزد کنند. اتفاقی که تاکنون در فوتبال آسیا رخ نداده بود و حالا بیرانوند با عملکرد خوبش سنت‌شکنی کرده است.

بعد از اعلام اسامی نامزدهای بهترین بازیکن سال 2019 آسیا ، بیرانوند در مصاحبه‌ای اعلام کرد نامزد شدنش برای این جایزه بدین معنی است که حالا او بهترین دروازه‌بان قاره کهن به شمار می‌رود. او با درخشش در جام جهانی روسیه و باشگاه پرسپولیس خود را به فوتبال آسیا تحمیل کرد و خیلی از کارشناسان فوتبال از جمله علی دایی اعتقاد دارند او می‌توانست سال گذشته عنوان بهترین بازیکن فوتبال آسیا را از آن خود کند. اما این اتفاق به دلیل ضعف مدیران فوتبال ایران رخ نداد.

اما ضعف مدیران فوتبال ایران را گویا پایانی نیست. آنها هیچ درکی از مدیریت ندارند و با رفتارهای غلط‌شان باعث شدند خوشحالی نامزدی بیرانوند در آسیا به یک ناراحتی بزرگ تبدیل شود؛ آنها با اعلام خبر برنده نشدن بیرانوند کام همه اهالی فوتبال را تلخ کردند.

جایزه مرد سال آسیا حق بیرانوند بود

محمد پنجعلی، کاپیتان پیشین تیم ملی و باشگاه پرسپولیس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌ باره گفت: «حضور بیرانوند در بین سه بازیکن برتر آسیا افتخار بزرگی برای فوتبال ایران است. به‌ غیراز این باید بدانیم برای اولین بار است که یک دروازه‌بان نامزد این جایزه شده است و این خودش اهمیت موضوع را دوچندان می‌کند. ای‌اف‌سی نگاه مثبتی به دروازه‌بان‌ها نداشت، اما بیرانوند کاری کرد که آنها مجاب شدند تا او را نامزد این جایزه کنند. متاسفانه رفتار مدیران با بیرانوند درست نبود و این نشان از ضعف آنهاست.»

پنجعلی در پاسخ این سوال که چرا بیرانوند در کسب این جایزه ناکام ماند توضیح داد: «ضعف فوتبال ایران در آسیا زمینه‌ساز این اتفاق شد. متاسفانه ضعف مدیران فوتبال ایران کاملاً مشهود است. حق بیرانوند بود که این جایزه را کسب کند. اگر مدیران ایران لابی قدرتمندتری در آسیا داشتند، می‌توانستیم شاهد انتخاب بیرانوند به عنوان مرد سال آسیا باشیم. حرف اول را در کنفدراسیون فوتبال آسیا لابی کشورها می‌زند. چیزی که ما از آن بی‌بهره هستیم.»

او در پایان گفت: «بیرانوند روحیه خوبی دارد و فکر نمی‌کنم این اتفاق تاثیری در روحیه این بازیکن داشته باشد.»

رفتار مدیران ورزش ایران کاملاً غلط بود

فرزاد آشوبی بازیکن پیشین سرخابی‌های پایتخت در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره رفتار مدیران ورزش کشور در اعلام خبر برنده نشدن بیرانوند گفت: «کاری که مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان انجام داد بسیار غلط بود. نامزد شدن بیرانوند افتخاری برای ورزش ایران و به‌ ویژه فوتبال ایران است که یک دروازه‌بان بتواند نامزد بهترین بازیکن آسیا شود. حتی اگر بیرانوند نتواند این جایزه را کسب کند باز حضورش در میان سه نامزد نهایی نشان از عملکرد خوب این بازیکن دارد.»

او ادامه داد: «معتقدم همه مردم ایران باید بابت این اتفاق خوشحال باشند و از این افتخار حمایت کنند. وقتی واکنش آقای مازیار ناظمی را دیدم بسیار متاسف شدم و بیشتر پی به غیرورزشی بودن ایشان بردم.»

آشوبی به رفتار فدراسیون اشاره کرد و گفت: «نمی‌دانم فدراسیون هم این موضوع برنده نشدن بیرانوند را به او اعلام کرده یا نه، اما اگر چنین کاری انجام داده باشد، باید بگویم کار غلطی انجام داده است. فکر می‌کنم می‌توانستیم اجازه بدهیم این مراسم برگزار و برنده به‌ صورت رسمی اعلام شود. لزومی نداشت برای اعلام یک خبر منفی این‌قدر عجله کنند.»

این مربی فوتبال ایران در پایان در جواب این سوال که آیا این اتفاقات در روحیه بیرانوند تاثیر می‌گذارد گفت: «فکر نمی‌کنم بیرانوند دچار مشکل شود. او یک بازیکن باتجربه است و این‌گونه مسائل نباید تاثیری بر روحیه او بگذارد. اما این رفتار مسئولان ورزشی باعث می‌شود جامعه فوتبال ایران شناخت بیشتری از افرادی پیدا کنند که بودن‌شان در این ورزش هزاران پرسش بی‌جواب دارد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها