کد خبر: 366003
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۳:۰۷:۰۶
| |

رکورد بودجه سازمان فضایی شکسته شد

سازمان فضایی اروپا که چندی پیش از 22 کشور عضو، مبلغ 12.5 میلیارد یورو برابر با 13.9 میلیارد دلار بودجه برای سه سال آینده تقاضا کرده بود، به مبلغ مورد نظر خود دست یافت.

رکورد بودجه سازمان فضایی شکسته شد
کد خبر: 366003
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۳:۰۷:۰۶

اعتمادآنلاین| سازمان فضایی اروپا (ESA) که چندی پیش از 22 کشور عضو، مبلغ 12.5 میلیارد یورو برابر با 13.9 میلیارد دلار بودجه برای سه سال آینده تقاضا کرده بود، به مبلغ مورد نظر خود دست یافت.

این سازمان که توانست نظر کشورهای عضو را برای تأمین بودجه مورد نیاز جلب کند، رکورد میزان بودجه اختصاص شده به سازمان فضایی اروپا را شکست.

آژانس فضایی اروپا در سال 1975 تأسیس شده و مرکز آن در پاریس، فرانسه دارای بیش از 2 هزار نفر نیروی انسانی با بودجه سالانه در حدود 4 میلیارد یورو است.

اعضای ESA توافق کردند بودجه 12.5 میلیارد پوندی را در طی پنج سال آینده تأمین کنند؛ این پروژه شامل پروژه‌هایی مانند ماهواره‌های «Copernicus» و یک ماموریت به ماه می‌شود.

نمایندگان همه کشورهایی که ESA را تشکیل می دهند در این نشست ، تأمین اعتبار برای کلیه پروژه‌هایی که آژانس پیشنهاد کرده است از جمله مأموریت به ماه را پذیرفته‌اند.

ESA تأیید کرد که افزایش بودجه به آن اجازه می‌دهد تا در ساخت ایستگاه فضایی ناسا کمک کند و در نهایت یک فضانورد را به ماه بفرستد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها